نسخه چاپی

حمله به امام موسی صدر، حمله به پروژه آزادسازی قدس بود

عکس خبري -حمله به امام موسي صدر، حمله به پروژه آزادسازي قدس بود

سید حسن نصرالله گفت:ربوده شدن امام موسی صدر و همراهان او نه تنها برای لبنان بلكه برای كل منطقه خسران بود و او تلاش كرد تا خون لبنانی‌ها را حفظ كند و مانع از فتنه و تخریب لبنان شود.


به گزارش نما، نهم شهریور هر سال یادآور سالگرد ربودن امام موسی صدر رهبر شیعیان لبنان و دو همراهش توسط رژیم معمر قذافی است. سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، هر ساله در آستانه این سالروز، در سخنرانی خود، در این خصوص صحبت می‌کند. آنچه در ادامه می‌خوانید سخنان سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به مناسب چهارمین سالروز آزاد سازی اراضی لبنان از دست گروه‌های تکفیری در خصوص امام موسی صدر است: در آستانه سالگرد ۳۱ آگوست سالروز ربایش و بازداشت متجاوزانه حضرت امام موسی صدر و دو همراهش هستیم که ان‌شاءالله خداوند به سلامت آنها را برگرداند. هر بار که به این سالگرد می‌رسیم یا به خاطر می‌آوریم، برایمان بسیار دردناک و غم‌انگیز است.چون از سویی تجاوز به لبنان و به ملت لبنان است و از طرفی، ستمی بزرگ در حق امامی بزرگ است.

وی امام مقاومت، امام میهن و امام ستمدیدگان است.او نماد وجدان و ارزشهای اخلاقی و انسانی در این کشور و در این منطقه است.تجربه‌ی امام صدر در مقابل فرهنگ کینه‌توزی، نفرت، خون‌ریزی، مزدوری و سرسپردگی قرار دارد. هدف قرار دادن او هدف قرار دادن هم‌زیستی مسالمت‌آمیز بود.مقاومتی که امروز به برکت او سرپا ایستاده، در منظومه فکری او به قدس اشغالی نظر داشت. هدف قرار دادن امام موسی صدر، حمله به مقاومت و هدف قرار دادن تلاش برای آزادسازی قدس بود و حضور او در گسترده منطقه بود.او همه‌ی این امیدها و افق‌ها را در مقابل ما گشود.

ربوده شدن امام موسی صدر و همراهان او نه تنها برای لبنان بلکه برای کل منطقه خسران بود و او تلاش کرد تا خون لبنانی‌ها را حفظ کند و مانع از فتنه و تخریب لبنان شود.امام موسی صدر فقط در اندازه لبنان نبود.لبنان برای ایشان بسیار کوچک بود.حضور امام در سطح منطقه و امید و آرزوهای او برای امت اسلامی بود.

ما راه امام موسی صدر را ادامه خواهیم داد و اهداف او را محقق خواهیم کرد و نام و یاد او تا زمان بازگشتش، با قدرت در عقل، عمل، شعار و اقدامات ما زنده باقی خواهد ماند.همه‌ی ما فرزندان، شاگردان و مؤمنان به امام صدر هستیم… فرزندان وی فقط شیعیان نیستند، بلکه دیگر مسلمانان و مسیحیان نیز هستند.

منبع: مهر

۱۴۰۰/۶/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...