نسخه چاپی

یك متخصص طب سنتی بیان كرد؛

راه های تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با كرونا

عکس خبري -راه هاي تقويت سيستم ايمني بدن براي مقابله با کرونا

یك متخصص طب سنتی در خصوص تغذیه مناسب برای مقابله با بیماری كرونا و تقویت سیستم ایمنی بدن به ارائه نكاتی پرداخت.

به گزارش نما، علیرضا یارقلی در گفتگو با مهر در خصوص تغذیه مناسب برای مقابله با بیماری کرونا و تقویت سیستم ایمنی بدن، گفت: مسئله بسیار مهم در خصوص مقابله با ویروس کرونا و تقویت سیستم ایمنی بدن رعایت رژیم غذایی مناسب و رعایت بایدها و نبایدهای تغذیه‌ای است که از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند.

این متخصص طب سنتی افزود: از جمله ادویه‌ها و گیاهان دارویی که می‌توانند تقویت کننده سیستم ایمنی بدن باشند می‌توان به آویشن، دارچین، سیاهدانه، زردچوبه، مرزنجوش، گل گاو زبان، بابونه، زعفران، هل، رزماری اشاره کرد.

وی بیان کرد: مصرف دمنوش بارهنگ که در زخم‌های ریوی و بیماری سل مؤثر است و بالنگو که برای افزایش مقاومت بدن مفید است در کنار سبزیجاتی مانند چغندر، کدو حلوایی، کلم قمی، کدو سبز، کرفس، هویج، زردک، ریحان، نعنا، پونه و نخود سبز در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مؤثر هستند.

یارقلی عنوان کرد: مصرف سیاه دانه در تمام افراد (در افراد با مزاج گرم و خشک با احتیاط بیشتر) در کنار عسل، سرکه و دانه کتیرا همچنین مصرف توت خشک در صورت عدم منع مصرف ۵ تا ۱۰ عدد روزانه، انجیر خیس شده در آب، آناناس، برگه زردآلو، فالوده سیب، عناب، مرکبات، سیب، شلغم و استفاده از جو و برنج در انواع سوپ و آش در زمان شیوع ویروس کرونا توصیه می‌شود

وی اظهار کرد: توجه به این نکته ضروری است که افراد از مصرف گوشت قرمز و انواع ماهی، همچنین از مصرف گوجه فرنگی، بادمجان، قارچ، ذرت، سیر و پیاز خام؛ سرخ کردنی‌ها، سس قرمز و سفید، رب گوجه و ادویه‌های تند پرهیز کنند.

این متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه چنانچه فردی جزو افراد پرخطر است برای مثال مبتلایان به دیابت دست کم یک بار حجامت انجام دهند تصریح کرد: اگر افراد حالاتی مانند افسردگی و کاهش توان کاری را در خود مشاهده کردند توصیه می‌شود شربتی حاوی ۴/‏۳ لیوان آب ۳ قاشق غذاخوری گلاب و ۱ قاشق مرباخوری عسل میل کنند.

یارقلی با بیان اینکه از مصرف شیر به خصوص به هنگام تب پرهیز شود گفت: بهتر است در در وعده صبحانه نان سنگک جایگزین نان لواش، باگت و نان‌های صنعتی شود همچنین در ایام ابتلاء به کرونا از چای غیر عطری و کم رنگ؛ سوپ و آش‌های سبک و سریع الهضم استفاده شود.

وی در آخر تاکید کرد: پرهیز از مصرف گوشت‌های یخ زده، سوسیس و کالباس از مواردی است که توجه به آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

۱۴۰۰/۶/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...