نسخه چاپی

حسن لاسجردی در گفتگو با نما:

سعد حریری با طولانی كردن بحران درصدد ایجاد بحران‌های جدید است

عکس خبري -سعد حريري با طولاني کردن بحران درصدد ايجاد بحران‌هاي جديد است

كارشناس مسائل منطقه گفت: سعد حریری و همراهان او می‌خواهند با طولانی كردن بحران، زمینه را برای بروز بحران‌های بعدی فراهم كنند و هم اینكه مابقی گروه‌ها را دچار استیصال كنند.

حسن لاسجردی در گفتگو با خبرنگار نما، درباره مخالفت سعد حریری با ارسال بنزین از سوی ایران به لبنان اظهار داشت: جریان 14 مارس که آقای سعد حریری به آن وابسته است، جریانی است که در مقابل نگاه‌های حزب‌الله، امل و گروه‌های آزاد مسیحی قرار دارد؛ لذا در حال حاضر اگر سعد حریری مخالف بحث ارسال بنزین از ایران به لبنان است، در راستای مخالفت با سیاست‌های گروه مقابل تعریف می‌شود و در عین حال ادامه بحرانی که در لبنان موجود است؛ بحرانی که دولت حریری و همراهان او راه‌حلی برای آن ندارند.

وی گفت: سعد حریری و همراهان او می‌خواهند با طولانی کردن بحران، زمینه را برای بروز بحران‌های بعدی فراهم کنند و هم اینکه مابقی گروه‌ها را دچار استیصال کنند.

کارشناس مسائل منطقه خاطرنشان کرد: در حال حاضر به نظر می‌رسد که آقای حریری تلاش می‌کند بازی سیاسی که چند دوره در لبنان انجام داده است را ادامه دهد تا جامعه لبنان را با مشکلات مضاعف همراه سازد.

لاسجردی با بیان اینکه موضوع مخالفت با سیاست‌های حزب‌الله یا مخالفت با ارسال بنزین و مخالفت با کمک به ارتش لبنان بحث‌هایی است که آقای حریری دنبال می‌کند، گفت: در مجموع جریان 14 مارس فرصت‌های متعددی را در راستای حل مشکلات لبنان سوزاند و آن‌‌قدر در حل مشکلات لبنان تعلل کرد که وضعیت بحرانی در این کشور تشدید شد.

وی معتقد است: ساختار قدرت در لبنان طایفه‌ای بوده و در این ساختار پیچیدگی‌های خاصی را شاهد هستیم؛ لذا بعید است که یک قدرت سیاسی به تنهایی بتواند حلال مشکلات باشد؛ لذا در حال حاضر همه گروه‌های سیاسی لبنانی باید در کنار هم قرار داشته باشند تا بتوانند مشکلات این کشور را حل و فصل کنند. به عبارت دیگر تنها راه برون‌رفت لبنان از بحران کنونی، ائتلاف است.

این کارشناس مسائل منطقه درباره شکاف‌های سیاسی و اجتماعی موجود در لبنان متذکر شد: بخشی از شکاف‌های موجود سیاسی و اجتماعی در لبنان به دلیل بازیگری قدرت‌های بیرونی، مشکلات درونی و نیز عدم ایفای نقش مؤثر دولت در پاسخگویی به مطالبات مردمی است که این سه عامل شکاف‌های موجود در این کشور را تعمیق کرده است.

لاسجردی گفت: به نظر می‌رسد لبنان چندین سال است که با برخی از مشکلات دست به گریبان است و تا زمانی که این مشکلات ادامه‌دار باشد، آسیب‌های کنونی مضاعف خواهد شد.

۱۴۰۰/۶/۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...