نسخه چاپی

انتقاد چمران به ساخت و سازها در تهران

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به ساخت و سازهای متعدد در مناطق مختلف تهران گفت: تهران همانند یك كارگاه ساختمانی شده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، حسن بیادی در ادامه پانصد و هفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه برخی از مصوبات ما هنوز اجرا نشده است اظهار داشت: متأسفانه علیرغم پیگیری‌های صورت گرفته این مصوبات هنوز وارد چرخه عملیاتی نشده‌اند که امیدواریم هر چه زودتر این اتفاق رخ دهد.

وی با اشاره به اینکه ساختمانی که ساخته می‌شود باید نظارت صورت پذیرد، گفت: متأسفانه نظارتی بر ساخت و سازها وجود ندارد و در این زمینه وقتی تخلفی صورت بگیرد مالک توبیخ می‌شود که البته آن نیز عوارض خود را پرداخت می‌کند و مشکلش حل می‌شود!

وی با اشاره به اینکه نمی‌توانیم خود را مقصر نخوانیم، گفت: همه ما در این خصوص مسئولیم و باید وظایف خود را به طور کامل انجام دهیم.

در ادامه جلسه معصومه ابتکار عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به مقاوم‌سازی مدارس تهران اظهار داشت: باید مقاوم‌سازی بقیه مدارس در تهران سریعا انجام شود که در این زمینه باید دستگاه‌ها تعامل بیشتری را با یکدیگر داشته باشند.

وی با اشاره به مقاوم‌سازی بیمارستان‌های شهر تهران گفت: در این بخش شهرداری می‌تواند تسهیلات ویژه‌ای را برای بیمارستان‌ها در نظر داشته باشد که هیچ اشکالی دارد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر شاهد ساخت و ساز‌های زیادی در مناطق مختلف تهران 1،2،3،4 و ... هستیم که تهران تبدیل به یک کارگاه ساختمانی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: در حال حاضر شورا مصوبه کاهش خطرپذیری را دنبال می‌کند و این در حالی است که مسئولیت بحران در شهر تهران به عهده شهردار تهران است و سازمان مدیریت بحران نیز بازوی اجرایی شهرداری است.

چمران اضافه کرد: به زودی جلسه‌ای را با سازمان مدیریت بحران شهر تهران خواهیم گذاشت و در خصوص اقداماتی که کرده‌اند و یا نکرده‌اند پرس و جو خواهیم کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: مقاوم سازی مدارس بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در حال انجام است ضمن اینکه ما با برخی از دوستان در وزارت بهداشت نیز صحبت‌هایی داشته‌ایم که بیایند و با شهرداری تفاهم‌نامه‌‌ای را در خصوص مقاوم‌سازی بیمارستان‌ها انجام دهند که البته بیمارستان‌ها نیز از این طرح استقبال کردند.

۱۳۹۱/۱۰/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...