نسخه چاپی

چلسی كلینتون پا جای پای والدینش می‌گذارد

عکس خبري -چلسي کلينتون پا جاي پاي والدينش مي‌گذارد

همزمان با كناره‌گیری هیلاری كلینتون، "چلسی ویكتوریا كلینتون"، دختر وی قرار است چهره جدیدی از خاندان سیاسی كلینتون باشد.

به گزارش نمابه نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه میل، چلسی، 32 ساله، ساکن نیویورک و فرزند بیل کلینتون، رئیس جمهوری اسبق آمریکا و هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه در حال کناره‌گیری آمریکا قصد دارد تا پا جا پای والدین خود گذاشته و نقش برجسته‌ای را در زندگی مردم آمریکا ایفا کند.

کارشناسان در حال حاضر می‌گویند که چلسی آماده است تا به عنوان "عضو جوان خاندان کلینتون" در جایگاه خود قرار بگیرد تا زمینه را برای ریاست جمهوری مادرش آماده کند.

اگرچه والدین چلسی تلاش می‌کردند تا وی را از توجه رسانه‌ها دور نگه دارند اما چلسی به عنوان دختر جوانی که در کاخ سفید بزرگ شده بود، مرکز توجه مردم قرار گرفت.

به نظر می‌آمد که چلسی کلینتون هیچ علاقه‌ای به حرفه سیاسی ندارد. وی چند سال پیش به بنیاد کلینتون ملحق شد و در ماه ژوئیه سال جاری میلادی به همراه پدرش به آفریقا سفر کرد تا در یک ماموریت شرکت کند.

در سال 2011 میلادی چلسی کلینتون توانست به تنهایی اولین و موثرترین قدم خود را در سیاست بردارد. وی داوطلبانه در مبارزاتی برای تصویب قانون ازدواج همجنس گرایان در نیویورک شرکت کرد.

شایعه شده بود که چلسی توانست تا عقیده و دیدگاه پدرش را درباره این مساله تغییر دهد.

او در حال حاضر در موسسات ابتکار عمل جهانی کلینتون و ابتکار عمل دسترسی به بهداشت کلینتون شرکت دارد. سال گذشته نیز چلسی با مادر خود در موسسه ابتکار عمل کلینتون مصاحبه کرده بود.

"تد استریکلند" فرماندار سابق ایالت اوهایو، یکی از حامیان وفادار هیلاری کلینتون در مبارزات مقدماتی وی در سال 2008 معتقد است که چلسی می‌تواند به زودی میراث سیاسی کلینتون‌ها را برای سال‌های متمادی تضمین کند.

وی همچنین گفت: چلسی می‌تواند یک سیاستمدار بسیار فعال شود. من نمی‌دانم که آیا چلسی شخصا حرفه سیاست را انتخاب کرده یا خیر یا اینکه دقیقا اهداف زندگیش چیست اما چلسی مطمئنا بخاطر تربیتش تجربیات غنی بسیاری در اختیار دارد.

در حالی که مطرح شدن چلسی همچنان بعید به نظر می‌رسد اما وی کم کم در حال تبدیل شدن به یک سخنگوی عمومی با اعتماد به نفس است.

"برایان النر"، فعالی که مبارزات مربوط به ازدواج همجنس گرایان نیویورک را برنامه ریزی کرده بود، گفت: چلسی کلینتون برای نسل جوان آمریکا که حامی تساوی ازدواج بدون اهمیت دادن به نژاد، جنس و حتی حزب هستند، سخنرانی کرد. چلسی کلینتون به خاطر اقداماتش در فعالیت‌های ازدواج همجنس‌گرایان نیویورک در این مساله از اعتبار بسیاری برخوردار است.

چلسی کلینتون در مصاحبه اخیرش با مجله "ووگ" درخصوص اینکه بزرگ شدن در کاخ سفید چگونه بود، اطلاعاتی را در اختیار این مجله گذاشت.

چلسی گفت: من از اینکه چرا ما در کاخ سفید زندگی می‌کردیم کاملا مطلع بودم. یکی از کارهای خوبی که والدین من انجام دادند این بود که درخصوص کارهایشان با من صحبت می‌کردند. بنابراین سر میز شام من به آن‌ها می‌گفتم که در کلاس زیست شناسی چه چیزهایی یاد گرفتم و مادرم به من درباره دفاع از سلامت زنان در سراسر دنیا صحبت می‌کرد و پدرم درباره بودجه جنگ یا اینکه چه اتفاقی پیش از سفر برنامه‌ریزی شده او به روسیه افتاده بود. به خوبی می‌دانم که موضوعات صحبت ما با موضوعات بحث خانواده دوستانم متفاوت بود اما ریتم آن‌ها عادی بود.

هیلاری کلینتون پیش از این اعلام کرده که از تصدی وزارت امور خارجه آمریکا کنار گیری می‌کند و قرار است سناتور جان کری جانشین او شود.

این در حالی است که عنوان شده قرار است هیلاری کلینتون در انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا شرکت کند اما وی بارها این شایعات را رد کرده است.

۱۳۹۱/۱۰/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...