نسخه چاپی

اختتامیه مسابقات بین‌المللی غواصی ارتش‌های جهان/ ایران و روسیه اول شدند

عکس خبري -اختتاميه مسابقات بين‌المللي غواصي ارتش‌هاي جهان/ ايران و روسيه اول شدند

تیم‌های ایران و روسیه به طور مشترك در جایگاه نخست شمشین دوره مسابقات بین‌المللی غواصی عمق ۲۰۲۱ قرار گرفتند.


به گزارش نما، اختتامیه ششمین دوره مسابقات بین‌المللی غواصی عمق ارتش‌های جهان با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش، جانشین فرمانده نیروی دریایی روسیه، معاون ترتیب و آموزش ستاد کل نیروهای مسلح و تعدادی از مقامات عالی نظامی ایران و کشورهای شرکت کننده در بندر کنارک و منطقه سوم نیروی دریایی راهبردی ارتش برگزار شد.

در مسابقات غواصی نظامیان جهان که از اول شهریورماه آغاز شده، غواصان نظامی روسیه، چین، هند، ونزوئلا، سوریه و ایران با هم رقابت کردند که در نهایت با داوری‌های مشترک بین‌المللی انجام شده، ایران و روسیه به صورت مشترک اول، چین دوم و سوریه سوم شدند و ونزوئلا و هند حائز رتبه نشدند.

بیش از ۱۰۰ ورزشکار در مسابقات شرکت کردند و هم‌زمان با آن مسابقات جام دریا به میزبانی بندر انزلی و با حضور کشورهای روسیه، قزاقستان، آذربایجان و هم‌چنین مسابقات توپخانه در اصفهان هم برگزار می‌شود.

مسابقات بین المللی ارتش‌های جهان با محوریت روسیه از ۲۰۱۵ تاکنون در کشورهای مختلفی که با روسیه تفاهم نامه مشترک نظامی دارند برگزار شده است و امسال بیش‌از ۴۰ کشور در آن شرکت کردند.

قدرت‌نمایی نیروهای مسلح ایران در مسابقات ‌ارتش‌های جهان ۲۰۲۱

معاون ترتیب و آموزش ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ۲۵۰ نفر از نیروهای مسلح ایران در مسابقات بین‌المللی نظامی ارتش‌های جهان " ۲۰۲۱ " شرکت کردند، گفت: شرکت در مسابقات نظامی نوعی دیپلماسی تنش‌زدایی است.

تجلی دیپلماسی نظامی در عرصه ورزش

امیر سرتیپ محمد حسن باقری در حاشیه اختتامیه رشته غواصی مسابقات ارتش‌های جهان در کنارک در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درسواحلمکراناظهار داشت: مسابقات بین‌المللی نظامی از سال ۲۰۱۵ با ابتکار عمل و محوریت روسیه آغاز شده ‌و تاکنون ۶ دوره این مسابقات برگزار شده است؛ هرسال نسبت به سال قبل تعداد بیشتری کشورها در این مسابقات شرکت می‌کنند که امسال بیش‌از ۴۰ کشور در رشته‌های مختلف شرکت کردند و تعدادی زیادی هم میزبان هستند

وی افزود: نیروهای مسلح ایران در ۱۲ رشته امسال شرکت کردند که در ۳ رشته ما میزبان کشورها بودیم و در ۹ رشته هم تیم‌های ما به کشورهای مختلف اعزام شدند؛ مجموعا ۲۵۰ نفر از نیروهای مسلح ایران امسال در مسابقات بین‌المللی نظامی ۲۰۲۱ در کشورهای مختلف شرکت کردند.

معاون ترتیب و آموزش ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: مسابقات نظامی عرصه دیپلماسی کشورها است چراکه کشورها می‌توانند با وجود منافع مشترک در یک فضای مشترک در صلح و دوستی رقابت کنند که این خود یکی از مصداق‌های تنش‌زدایی است.

۱۴۰۰/۶/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...