نسخه چاپی

افزایش سن ازدواج زنگ خطر است

عکس خبري -افزايش سن ازدواج زنگ خطر است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر كشور گفت: بالا رفتن آمار طلاق و افزایش سن ازدواج زنگ خطری برای جامعه به شمار می‌رود و باید نسبت به این مسئله هوشیار بود.

به گزارش نما به نقل از فارس از قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری عصر امروز در دیدار با رئیس سازمان ثبت احوال کشور و هیئت همراه این سازمان را نهادی دانست که افراد از زمان تولد تا مرگ با آن در ارتباط هستند و اظهار کرد: اطلاعاتی که سازمان ثبت احوال گردآوری می‌کند در برنامه‌ریزی‌های ملی کاربرد داشته و اموری چون تهیه مسکن، ایجاد شغل، آموزش و بهداشت بر همین اساس سامان‌دهی می‌شوند.

وی افزود: سازمان ثبت احوال در بعد دیگر فعالیت‌های خود با فرهنگ این مرز و بوم نیز در ارتباط است به این ترتیب که تصمیمات آن بر فرهنگ عمومی تأثیرگذار بوده که نمونه بارز آن نام‌گذاری فرزندان در یک جامعه است.

اسامی برخی افراد سنخیتی با ایرانی بودن آنها ندارد

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه امروز برخی خانواده‌ها با تأثیر از شبکه‌های ماهواره‌ای اسامی غربی را بر روی کودکان خود می‌گذارند گفت: در بعضی نام‌گذاری‌ها حتی سنخیتی با ایرانی بودن افراد نیز دیده نمی‌شود.

وی ادامه داد: باید علاوه بر اقدامات سازمانی، مسابقات فرهنگی ویژه اقشار مختلف برگزار کرد تا فرهنگ نام‌گذاری صحیح بر روی فرزندان در جامعه نهادینه شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به سیاست‌های افزایش جمعیتی در کشور خواستار اطلاع‌رسانی سازمان ثبت احوال در این زمینه شد و اظهار کرد: جامعه ما در حال حاضر جوان است و نباید به سمت سالمندی پیش رود.

همکاری حوزه‌های علمیه در راستای سیاست‌های افزایش جمعیتی

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: یک جامعه سالم باید دارای جمعیت جوان باشد تا افراد بتوانند در همه حوزه‌ها به حمایت از نظام و حکومت خود بپردازند و در این ارتباط حوزه‌های علمیه می‌توانند در امور تبلیغی همکاری لازم را با ثبت احوال داشته باشند.

وی با بیان اینکه آمار طلاق و افزایش سن ازدواج زنگ خطری برای جامعه به شمار می‌رود گفت: برخی بر این عقیده هستند تا زمانی که تمام امکانات زندگی را در اختیار نداشته باشند نباید ازدواج کنند در حالی که پرهیز از ازدواج موجب کاهش جمعیت می‌شود.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان داشت: استفاده از فناوری‌های برتر و بهره‌گیری از تجارب گذشته باید سرلوحه سازمان ثبت احوال قرار گیرد.

۱۳۹۱/۱۰/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...