نسخه چاپی

دبیركل حزب الله: «شیخ قبلان» پشتوانه‌‎ای قوی برای مقاومت بود

عکس خبري -دبيرکل حزب الله: «شيخ قبلان» پشتوانه‌‎اي قوي براي مقاومت بود

دبیركل حزب الله لبنان در پیام تسلیتی در پی درگذشت رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان این كشور، وی را پشتوانه‌ای قوی برای مقاومت در لبنان و مدافعی قوی برای فلسطین دانست.


به گزارش نمابه نقل از العهد، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در پیامی درگذشت «شیخ عبدالأمیر قبلان» رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان این کشور را تسلیت گفت.

وی در این پیام گفت: شیخ قبلان تا لحظه آخر عمر خود پشتوانه‌ای قوی برای مقاومت در لبنان بود.

دبیرکل حزب الله اظهار داشت که شیخ قبلان مدافعی قوی برای مسئله فلسطین و حقوق مشروع ملت فلسطین و مقاومت شجاعانه آنها بود.

وی افزود: او وفادار به راه و منش امام موسی صدر و پایبند به اهداف و آرزوهای او بود.


دبیرکل حزب الله گفت: امروز ما در مرحله حساسی که در آن لبنان به رهبران بزرگی برای دعوت به همکاری و همبستگی تا رسیدن کشور به ساحل آرامش نیاز دارد، شخصیت والایی را در سطح ملی و اسلامی از دست دادیم.

سید حسن نصرالله گفت: این مناسبت دردناک را به مولایمان صاحب زمان علیه السلام، مراجع عظام و علما، حوزه‌های علمیه و مجلس اعلای اسلامی شیعیان لنبان و همه مسلمانان و خانواده گرامی وی تسلیت می‌گوییم و از خداوند می‌خواهیم که به آنها صبر عطا کند و شیخ قبلان را قرین رحمت واسعه خویش در جوار انبیا و اولیا و شهدا قرار دهد.

رسانه‌های لبنان شنبه شب گزارش دادند که شیخ قبلان بعد از تحمل سال‌ها بیماری امشب در سن ۸۵ سالگی دار فانی را وداع گفته است.

مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان نخستین موسسه رسمی شیعه در جهان است که به همت و تلاش امام موسی صدر در سال ۱۹۶۹میلادی پایه گذاری شد. امام موسی صدر از ابتدای تشکیل تا زمان ربوده شدنش در سال ۱۹۷۸، ریاست آن را بر عهده داشت.

به دنبال ناپدید شدن امام موسی صدر، شیخ «محمد مهدی شمس‌الدین» ریاست این شورا را بر عهده گرفت و در ۱۳۷۲ هجری خورشیدی به طور رسمی به عنوان رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان انتخاب شد.

پس از درگذشت وی در سال ۱۳۷۹ شیخ عبدالامیر قبلان که در دوره ریاست شیخ مهدی شمس الدین نائب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان بود رهبری این مجلس را برعهده گرفت.
منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۶/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...