نسخه چاپی

قول تولید ۲۰ میلیون دُز واكسن كرونا تا پایان سال

عکس خبري -قول توليد ?? ميليون دُز واکسن کرونا تا پايان سال

وزیر جهاد كشاورزی گفت: در حال حاضر یك میلیون و ۴۰۰ هزار دُز واكسن كرونا در مجموعه رازی تولید شده و بعد از صدور مجوز طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در اوایل پاییز این میزان به ۵ میلیون دز خواهد رسید.



به گزارش نما، سید جواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی، صبح امروز در در حاشیه مراسم آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن «کووپارس» موسسه رازی که در محل سالن همایش های این مجموعه برگزار شد با بیان اینکه موسسه رازی با قدمت بالا و محققین کارآمد یکی از مراکز علمی پرافتخار کشور است، گفت: از همان روزهای ابتدایی کرونا موسسه رازی در زمینه تولید واکسن مناسب برای این بیماری تحقیقات علمی ارزنده ای را انجام داده است و امروز شاهد به بار نشستن این تلاش‌ها هستیم و امیدواریم با صدور مجوز اضطراری از سوی وزارت بهداشت واکسن کووپارس هم در سبد مصرف کشور قرار بگیرد.


وی افزود: به واسطه خدمات ارزنده موسسه رازی، این مجموعه برای ملت ایران نامی شناخته شده است و همه مردم حداقل یکبار از واکسن‌های تولیدی این موسسه استفاده کرده‌اند بنابراین موسسه رازی عضوی از خانواده مردم ایران است.


وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در حال حاضر یک میلیون و ۴۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در این مجموعه تولید شده و بعد از بررسی نتایج بالینی و صدور مجوز طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در اوایل پاییز این میزان به ۵ میلیون دز و تا اواخر سال هم به ۲۰ میلیون دز خواهد رسید.

ساداتی نژاد اظهار داشت: امیدواریم تولید این واکسن نقطه عطفی برای موسسه رازی در حوزه تولید واکسن باشد و روزی برسد که علاوه بر تامین نیاز داخلی صادرات واکسن کرونا را به کشورهای مختلف محقق کنیم.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۶/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...