نسخه چاپی

تغییر ساختار تاكتیكی یوونتوس بعد از جدایی رونالدو

عکس خبري -تغيير ساختار تاکتيکي يوونتوس بعد از جدايي رونالدو

سرمربی تیم فوتبال یوونتوس در نظر دارد تغییرات قابل توجهی را سیستم تاكتیكی بازی بانوی پیر اعمال كند.



به گزارش نما، جدایی کریستیانو رونالدو از یوونتوس سرمربی این تیم ماسمیلیانو آلگری بر آن داشته است که به شیوه‌ای متفاوت از زمان حضور ستاره پرتغالی تیمش را اداره کند.

یکی از برنامه‌های آلگری تبدیل کردن فدریکو کیه‌زا از بال راست به مهاجم در سیستم ۲-۴-۴ یا استفاده از سیستم ۲-۵-۳ است.

تغییر ساختار تاکتیکی یوونتوس بعد از جدایی بهترین گلزنش در سه فصل اخیر اجتناب‌ناپذیر بود، کسی که فصل گذشته در ۴۴ بازی‌ رسمی‌اش برای یووه ۳۶ گل زد که ۲۹ مورد آن در ۳۳ بازی‌اش در سری A بود.


آلگری برای اعمال تغییرات تاکتیکی در یوونتوس فضای مانور فراوانی ندارد. عدم موفقیت یوونتوس در جذب یک مهاجم طراز اول و بسنده کردن به مویزه کین به عنوان جانشین رونالدو از یک سو و حضور اکثر بازیکنان یووه در اردوهای ملی، سبب شده که آلگری نتواند در فرصت دو هفته‌ای که دارد، تغییرات تاکتیکی مورد نظرش را مورد آزمون و خطا قرار دهد.

در همین حال روزنامه کوریره دلواسپورت نوشته است که به دلیل عدم جذب یک مهاجم جدید، آلگری وسوسه شده است که از سیستم ۲-۴-۴ استفاده کند اما نه با حضور آلوارو موراتا به عنوان تک مهاجم بلکه استفاده از یک زوج سرعتی‌ و تکنیکی‌تر مانند دیبالا و کیه‌زا. موراتا هم به عنوان گزینه‌ای برای اجرای پلن B و مواجه شدن با تیم‌های بسته و تدافعی مورد استفاده قرار خواهد گرفت تا از توپ‌های ارسالی بلند لئوناردو بونوچی پشت سر مدافعان حریف استفاده کند.

طبق گزارش نشریه گاتزتا دلواسپورت، یک گزینه تاکتیکی دیگر هم وجود دارد که آلگری آن را مورد بررسی قرار داده و آن استفاده از خط دفاعی سه نفره با حضور ماتیس دلیخت، جورجو کیه‌لینی و لئوناردو بونوچی است. استفاده از این سیستم، به کیه‌زا اجازه خواهد داد که در پست همیشگی خود به عنوان یک بال بازی کند که به داخل می‌زند و در سمت مقابل هم از میان دژان کولوسفسکی یا خوان کوادرادو نقش دیگر بال تیم را ایفا خواهند کرد.

یوونتوس در دو هفته سپری شده از فصل جدید سری A که دومی پس از جدایی رونالدو بوده، متحمل یک شکست شده و یک تساوی داشته است و اکنون با ۵ امتیاز فاصله نسبت به صدر جدول در رده دوازدهم قرار دارد.
منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۶/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...