نسخه چاپی

انداختن توپ به زمین نهاد قضایی با پاك كردن صورت مسئله از سوی فدراسیون بسكتبال/ اقلام غیرمجاز، زد و خورد و دیگر هیچ!

عکس خبري -انداختن توپ به زمين نهاد قضايي با پاک کردن صورت مسئله از سوي فدراسيون بسکتبال/ اقلام غيرمجاز، زد و خورد و ديگر هيچ!

از انفعال و آرامش حاكم بر فدراسیون بسكتبال چنین برمی‌آید كه اراده‌ای برای برخورد با متخلفان وجود ندارد و به نظر می‌رسد فدراسیون خودش را به آن راه زده است.



به گزارش نما، صورت مسئله را پاک کردن، راحت‌ترین کاری که می‌شد انجام داد تا این 5 ماه هم بگذرد. مسئله، همراه داشتن اقلام غیر مجاز توسط ملی‌پوشان بسکتبال در فرودگاه بود. مسئولیت سرپرستی تیم ملی را مسعود قاسمی برعهده داشت و رامین طباطبایی، رئیس فدراسیون بسکتبال با کنار گذاشتن او، صورت مسئله را لاک گرفت تا چند ماه باقی مانده ریاستش بر فدراسیون هم سپری شود.

اقلامی که همراه ملی‌پوشان بود، نام بردنی نیست و همین موضوع، هرج و مرج حاکم بر تیم ملی المپیکی بسکتبال را نشان می‌دهد. زد و خورد ملی‌پوشان در اردو و رضایت سرمربی از دعوای مردانه شاگردانش (به ادعای برخی بازیکنان تیم ملی) نیز همچنان در جای خود محفوظ است.

محمد ایزدپناه، عضو کمیته فنی فدراسیون بسکتبال درباره اقلام غیر مجاز ملی‌پوشان گفته بود: «گویا مسئول تدارکات تیم ملی، مسبب همه این مسائل بوده است. پروسه رسیدگی به این قضیه، خارج از اختیار فدراسیون است و دستگاه قضایی کشور در حال رسیدگی به آن است. ما منتظر اعلام نظر نهایی قوه قضاییه هستیم تا در صورت نیاز، محرومیت و جریمه لازم را برای متخلفان در نظر بگیریم.»

از انفعال و آرامش حاکم بر فدراسیون چنین برمی‌آید که اراده‌ای برای برخورد با متخلفان وجود ندارد و چه پناهگاهی بزرگتر و مطمئن‌تر از مراجع دیگر؟ به نظر نمی‌رسد که رسیدگی به تخلف تعدادی بازیکن، تقدم و تاخری و منوط به رسیدگی نهاد دیگری باشد. در هر حال، تخلفی اتفاق افتاده، با هویت ملی، عملی غیرمجاز انجام شده که حتی فکر به تبرئه شدن از اتهام آن، کاری بیهوده است. در واقع پیش از قوه قضاییه این فدراسیون بسکتبال است که باید با تشکیل کمیته انضباطی، با بی‌اخلاقی بازیکنان برخورد می‌کرد اما انگار نه انگار اتفاقی افتاده و فدراسیون به جای برخورد توپ را به زمین نهاد قضایی انداخته است.

رئیس به نیت ختم قائله، مسئولیت سرپرست تیم ملی را از مسعود قاسمی گرفت ولی او همچنان مدیر تیم‌های ملی است؛ پس عملا برخوردی با وی انجام نشده و صرفاً حرکتی برای فرونشاندن آتش انتقادها صورت گرفته است.

افکار عمومی و جامعه بسکتبال در انتظار تصمیمات مقتضی فدراسیون بسکتبال در مورد متخلفان و اقدامات پیشگیرانه برای عدم تکرار آن است.
منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۶/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...