نسخه چاپی

روسفیدی وزنه‌برداری در بازی‌های المپیك/ IWF در مسیر آرامش و ثبات

عکس خبري -روسفيدي وزنه‌برداري در بازي‌هاي المپيک/ IWF در مسير آرامش و ثبات

با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در نشست قطر و همچنین عدم تست مثبت دوپینگ در رقابت‌های المپیك، به نظر می‌رسد وزنه‌برداری در جهت تحقق نظرات IOC گام برداشته و IWF رو به ثبات حركت می‌كند.


به گزارش نما، از روزی که شبکه آلمانی گزارشی علیه تاماش آیان و همکارانش در فدراسیون جهانی وزنه برداری پخش کرد، این رشته و فدراسیونش به خود رنگ آرامش ندید.

از همان وقت و درپی موج برکناری و استعفا در میان سرپرست‌ها، بلاتکلیفی در راس IWF ایجاد شد. همچنین نمونه‌های زیاد دوپینگ و موارد غیرشفاف در اساسنامه فدراسیون جهانی صدای IOC را درآورد، به طوریکه این رشته را تهدید به حذف از بازی‌های المپیک کرد.

با این وجود اینطور که پیداست نشست هفته گذشته در قطر که علی مرادی و داود باقری رئیس و نایب رئیس فدراسیون وزنه برداری ایران به همراه مسئول امور بین الملل در آن شرکت داشتند، خیلی از ابهامات و مشکلات را برطرف کرده است.

در این نشست علاوه بر آنکه اساسنامه فدراسیون جهانی که برگرفته از نظرات کلیه کشورهای عضو و مورد تایید IOC بود به تصویب رسید، مقرر شد که افراد بالای 70 سال به جز سه نفر از حضور در انتخابات منع شوند.

ضمن اینکه اعضای کمیسیون ورزشکاران نیز عضو هیئت رئیسه خواهند شد و به هیئت رئیسه این اجازه داده شد که آن تعداد از افرادی که در ساختار این فدراسیون با ابهام و اتهام روبه رو هستند، بدون رای گیری برکنار شوند. این ها همان مواردی بود که کمیته بین المللی المپیک روی آنها تاکید داشت.

به نظر می‌رسد با رفع ابهامات، حالا وزنه‌برداری در جهت آرامش پیش می‌رود.

ضمن اینکه تمامی نمونه‌های گرفته شده از وزنه برداران شرکت کننده در المپیک تا اینجای کار منفی اعلام شده است.

انتخابات ریاست و کمیته‌های مختلف IWF قرار است در ماه دسامبر به انجام رسد.
منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۶/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...