نسخه چاپی

عربستان از«عرعر»سلاح وارد عراق می‌كند

عربستان سعودی «سلاح و مهمات»، انواع «بمب‌های انفجاری»، «تجهیزات نظامی» و «مواد مخدر» را از طریق شهری در استان الانبار به عراق قاجاق می‌كند كه بیش از 50 درصد آن به سوریه ارسال می‌شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، عربستان سعودی از شهرستان «نخیب» واقع در مرز «عرعر» مرز رسمی و مشترک خود با کشور عراق اقدام به ارسال و قاچاق سلاح و مهمات، انواع بمب‌های انفجاری، تجهیزات نظامی و مواد مخدر می کند.

تجهیزات نظامی ارسالی به عراق در عملیات نظامی و انتحاری توسط مخالفان مسلح و معارض حکومت عراق به کار گرفته شده و با بالا گرفتن دامنه درگیری‌ها در سوریه، بخش اعظمی از آنها به سوریه قاچاق می‌شود.

شهر نخیب با نام رسمی «النوخیب» با جمعیتی بالغ بر پنج هزار نفر در استان الانبار در کشور عراق واقع شده است، عشیره آن الهزال و مورد حمایت تمامی عشایر اهل سنت عراق است.

این شهر به لحاظ جغرافیایی در گذشته در مسیر کاروان‌های متردد به مکه و مدینه قرار داشته که فی الحال با توجه به تغییرات نوع تردد و مسیرهای ترددی، همچون گذشته از رونق چندانی برخوردار نیست.

نخیب در محل تقاطع راه‌های اصلی منطقه قرار گرفته که از جنوب به عربستان سعودی، از شمال و از طریق بزرگراه الرمادی به اردن و از شمال شرق به کربلا می‌رود.

این شهر کوچک همواره جهت احداث و ایجاد پایگاه‌های نظامی مورد توجه آمریکایی‌ها بوده است.

۱۳۹۱/۱۰/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...