نسخه چاپی

مرگ یك ژاپنی دیگر بر اثر تزریق واكسن آلوده آمریكایی

عکس خبري -مرگ يک ژاپني ديگر بر اثر تزريق واکسن آلوده آمريکايي

وزارت بهداشت ژاپن از فوت یك مرد ۴۹ ساله بر اثر تزریق واكسن كرونای آلوده ساخت شركت آمریكایی مدرنا خبر داد.


به گزارش نما، رسوایی واکسن‌های کرونای آلوده آمریکایی در کشور ژاپن همچنان ادامه دارد و این بار واکسن شرکت «مدرنا» یک قربانی دیگر در این کشور گرفت.

وزارت بهداشت ژاپن شامگاه دوشنبه (به وقت ایران) اعلام کرد یک مرد ۴۹ ساله که ماه گذشته یک دُز واکسن مدرنا تزریق کرده بود، جان باخته است. آن واکسن جزو سری واکسن‌های مدرنا بوده که به دلیل آلودگی توسط شرکت جمع‌آوری گردید.

به نوشته روزنامه «ماینیچی» شرکت مدرنا و شاخه آن در ژاپن «تاکِدا فارماسوتیکال» چهارشنبه هفته قبل اعلام کردند که سه سری از واکسن‌های توزیع‌شده در این کشور را به دلیل پیدا شدن آلودگی فولاد در برخی ویال‌ها، جمع می‌کنند.

وزارت بهداشت ژاپن توضیح داد مرد ۴۹ ساله‌ای که بر اثر واکسن مدرنا فوت کرده، در تاریخ ۱۱ آگوست دُز دوم را دریافت کرده بود و فردای آن روز مرگ وی تایید شد.

بر اساس این گزارش، در ماه آگوست همچنین دو ژاپنی دیگر که در دهه سوم عمر خود بودند، بر اثر تزریق همان دسته از واکسن‌های مدرنا جان باختند.

در تازه‌ترین مورد شناسایی واکسن‌های کرونای آلوده در ژاپن یک گزارش مبنی بر مشاهده آلودگی در واکسن کرونای استان گونما در نزدیکی توکیو ثبت شد. یکی از مقامات استان گونما در رابطه با این آلودگی گفت: یک ماده ریز و سیاه در یک ویال واکسن «Moderna Inc» یافت شده که باعث شد تزریق با واکسن مدرنا متوقف شود. مقامات استان گونما اعلام کردند، سری واکسن آلوده شناسایی‌شده در این استان با واکسن‌هایی که قبلاً به‌دلیل آلودگی متوقف شده بودند متفاوت است.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۶/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...