نسخه چاپی

بیانیه شورای همكاری خلیج فارس علیه ایران

سی و سومین نشست شورای همكاری خلیج فارس در منامه پایتخت بحرین با صدور بیانیه‌ای تند علیه ایران به كار خود پایان داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، سی و سومین نشست شورای همکاری خلیج فارس در منامه پایتخت بحرین با صدور بیانیه‌ای تند علیه ایران به کار خود پایان داد.


کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس ادعاهای خود درباره دخالت‌های ایران در امور کشورهای عضو را تکرار کرده و از تهران خواستند که هر چه سریع‌تر از آنچه اقدامات و سیاست‌های مداخله جویانه خوانده شده و به زعمشان باعث افزایش تنش در منطقه می‌شود، متوقف کند.


کشورهای عضو شورای همکاری همچنین از ایران خواستند اصول حسن همجواری را رعایت کند و سعی کند اختلافاتش را با کشورهای منطقه به روش‌های مسالمت‌آمیز و بدون استفاده از تهدید و زور حل کند. در این بیانیه بار دیگر بر ادعاهای امارات در حاکمیت جزایر سه گانه ایرانی تاکید شده است.کشورهای عضو این شورا در بیانیه پایانی خود همچنین برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را تهدید‌آمیز قلمداد کردند و از ایران خواستند به طور کامل با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای همکاری کند.


در این بیانیه بر اهمیت پایبندی ایران به اصول بین‌المللی در ایجاد منطقه‌ای عاری از سلاح کشتار جمعی و اتمی تاکید و از تلاش‌های بین‌المللی برای حل مساله هسته‌ای ایران از راه‌های مسالمت‌آمیز تقدیر کردند.


شورای همکاری در بیانیه خود همچنین از ایران خواست بعد از آغاز به کار نیروگاه بوشهر به توافقنامه «ایمنی هسته‌ای» بپیوندد و به تمام اصول ایمنی و ممنوعیت انتشار فعالیت‌های هسته‌ای در منطقه پایبند باشد.


ادعای تقصیر ایران در جنگ تحمیلی


همچنین وزیر امور خارجه بحرین هم در ادعایی، با مقصر دانستن جمهوری اسلامی ایران در همه بحران‌های منطقه، مدعی شد: «همه مشکلات از جمله جنگ ایران و عراق، اشغال کویت، ناآرامی‌های لبنان و یمن و تروریسم و وضعیت کنونی منطقه، از سال 1357 آغاز شد». به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العالم، «خالد بن احمد آل خلیفه» در گفت‌وگو با یک روزنامه سعودی مدعي شد: با وجود برخی انتقادات، می‌توان گفت که ایران در دوره شاه کشوری قابل اعتماد بود!

۱۳۹۱/۱۰/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...