نسخه چاپی

تهیه نامه تقاضای همه‌پرسی برای حذف یارانه‌های آشكار و پنهان در مجلس/ افراد مرفه جامعه ۲۵ برابر نیازمندان از یارانه استفاده می‌كنند/ تعلق یارانه به ۵ میلیون اتباع خارجی!

عکس خبري -تهيه نامه تقاضاي همه‌پرسي براي حذف يارانه‌هاي آشکار و پنهان در مجلس/ افراد مرفه جامعه ?? برابر نيازمندان از يارانه استفاده مي‌کنند/ تعلق يارانه به ? ميليون اتباع خارجي!

عضو كمیسیون «شوراها و امور داخلی كشور» در مجلس از تهیه نامه تقاضای همه‌پرسی برای حذف یارانه‌های آشكار و پنهان و پرداخت مستقیم آن به مردم از سوی برخی وكلای ملت در مجلس شورای اسلامی خبر داد.


به گزارش نما، «ابوالفضل ابوترابی» از تهیه نامه تقاضای همه‌پرسی برای حذف یارانه‌های آشکار و پنهان و پرداخت مستقیم آن به مردم از سوی برخی وکلای ملت در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

عضو کمیسیون «شوراها و امور داخلی کشور» افزود: این طرح بر اساس اصل ۵۹ قانون اساسی و ماده ۳۶ تدوین شده است.

وی در مجلس با بیان اینکه یارانه‌های پنهان و آشکار دو برابر بودجه سالیانه کشور است، تصریح کرد: در واقع افراد مرفه جامعه ۲۵ برابر نیازمندان از یارانه استفاده می‌کنند.

ابوترابی ادامه داد: تقاضای این نامه به ۱۰۰ امضا و به دو سوم رأی مجلس نیاز دارد و تاکنون ۲۹ نفر از نمایندگان آن را امضا کرده‌اند.

این نماینده مجلس بیان داشت: در دنیا بیشترین یارانه انرژی را در قالب یارانه آشکار و پنهان به مردم می‌دهیم و این یعنی سالیانه ۸۶ میلیارد دلار، درصورتی‌که کشور دومی که بیشترین یارانه را بعد از ما پرداخت می‌کند، کشور چین با ۳۰ میلیارد دلار است و این موضوع در عمل چیزی را عاید مردم نمی‌کند.

ابوترابی با بیان اینکه ما به صورت رسمی سه میلیون و به صورت غیر رسمی پنج میلیون اتباع خارجی داریم، تاکید کرد: این اتباع خارجی از یارانه‌ها استفاده می‌کنند. همچنین بسیاری از کالاها اعم از دارو، مواد خوراکی و سوخت که یارانه می‌گیرند، قاچاق می‌شود و این به ضرر مردم است.
منبع: میزان

۱۴۰۰/۶/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...