نسخه چاپی

احمدی‌مقدم:با اعمال خشونت مخالفیم

فرمانده ناجا عملكرد نیروی انتظامی را در حوادث فتنه 88 درست اعلام كرد.

به گزارش نما به نقل از مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم صبح چهارشنبه در مراسم صبحگاه مشترک ناحیه انتظامی فارس، گفت: داشتن بصیرت در نیروی انتظامی باعث شد که ما از حوادث فتنه 88 سر افراز خارج شویم.

وی تصریح کرد: فتنه گران تلاش کردند که جامعه را به پیچیدگی هدایت کنند اما نیروی انتظامی حق را از باطل تشخیص داد و در راه درست قدم برداشت.

فرمانده ناجا یادآور شد: در چنین مواقعی شناخت راه درست مهم است و باید توجه داشته باشیم که خوارج نیز گرفتار همین مباحث شدند.

سردار احمدی مقدم افزود: نداشتن بصیرت باعث خواهد شد که انسان راه درست را تشخیص ندهند و ممکن است که در سپاه خوارج شمشیر بزند.

با اعمال خشونت مخالفیم

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه عملکرد نیروی انتظامی در حد قانون است، گفت: بالاترین جایگاه نیروی انتظامی کارآمدی و کار درست است.

فرمانده ناجا تصریح کرد: با اعمال خشونت به طور کامل مخالفیم و به هیچ عنوان پای خود را فراتر از قانون نمی گذاریم.

سردار احمدی مقدم یادآور شد: گاهی مواقع لازم است که از یک مجرم اطلاعات گرفته شود اما این کار نیز باید با روش های علمی و با منطق انجام شود نه با خشونت.

مردم باید به نیروی انتظامی تکیه کنند

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مامورین نیروی انتظامی باید ظاهری آراسته و با قدرت داشته باشد یادآور شد: قابلیت ها در نیروی انتظامی باید ارتقا یابد و این مهم است که مردم به نیروی انتظامی تکیه کنند.

فرمانده ناجا تصریح کرد: مامور نیروی انتظامی باید ظاهری داشته باشد که مجرمین از او بترسند و از طرفی باید رفتاری داشته باشد که مردم به سراغ او بیایند و مشکلات خود را مطرح کنند.

سردار احمدی مقدم تاکید کرد: مردم پلیس ناتوان را دوست ندارند اما باید به این نکته نیز توجه داشت که نمی توانیم تمامی مباحث را کنترل و پیشگیری کنیم اما می توانیم با عملکرد مثبت جرایم را کاهش دهیم و در زمان حادث شدن جرم نیز به سرعت مجرمین را دستگیر کنیم.

وی افزود: نیروی انتظامی مامور اصلاح ریشه ها است و باید تلاش کنیم که بنیاد ها را اصلاح کنیم.

تحریم ها به نیروی انتظامی صدمه نمی زند

فرمانده نیروی انتظامی کشور در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص وضعیت معیشتی کارمندان نیروی انتظامی یادآور شد: تحریم ها را به فرصت تبدیل کرده ایم و امروز شاهدیم که این تحریم ها کمترین خللی در روند فعالیت های نیروی انتظامی ایجاد نکرده است.

سردار احمدی مقدم ادامه داد: از طرفی دیگر این بحث را هم به خوبی میدانیم که هر کس که می خواهد در مقابل دشمن ایستادگی کند باید نگاه به جلو داشته و از پشت سرش خیالی آسوده داشته باشد به همین دلیل تمامی تلاش ما تامین اقتصادی کارمندان است.

وی افزود: با تمامی این فشار ها در سال گذشته 12 هزار نفر از تسهیلات مسکن استفاده کرده اند اما در سال جاری 30 هزار تسهیلات مسکن ارایه شده و از طرفی در بحث ودیعه و ساخت منازل سازمانی نیز افزایش داشته ایم.

فرمانده ناجا یادآور شد: در سال جاری 9 درصد بودجه عمرانی گرفته ایم اما تا پایان سال این رقم به 300 میلیارد تومان خواهد رسید.

ارتقای رتبه استان فارس

سردار احمدی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت امنیتی استان فارس، گفت: امروز را نمی توانیم با پنج سال پیش این استان مقایسه کنیم.

وی افزود: برای نظارت ستادی به استان فارس سفر کرده ایم که نسبت به پیشرفت های مناسبی که صورت گرفته استان فارس ارتقای رتبه گرفته است.

فرمانده ناجا تصریح کرد: در کارنامه استان فارس سه نمره ارتقاعوجود دارد و این هم به دلیل توسعه و افزایش امنیت و از طرفی کاهش چشمگیر آمارهای مختلف است.

سردار احمدی مقدم تاکید کرد: سال های گذشته فارس در مباحثی مثل قتل، سرقت مسلحانه و.... رتبه های بالای کشوری را داشته اما امروز جایگاه فارس نسبت به گذشته مناسب است اما جای کار و تلاش بیشتر دارد.

۱۳۹۱/۱۰/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...