نسخه چاپی

تركیب كمیته ساماندهی تشكل‌های صنفی كشاورزی مشخص شد

عکس خبري -ترکيب کميته ساماندهي تشکل‌هاي صنفي کشاورزي مشخص شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) وظایف و تركیب كمیته ساماندهی تشكل‌های صنفی كشاورزی و منابع طبیعی را مشخص كردند.


به گزارش نما، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۱۷ شهریور) مجلس و در جریان بررسی طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی ترکیب کمیته ساماندهی تشکل های صنفی کشاورزی را مشخص کردند.

این ترکیب در ماده ۸ طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی بود که ۱۹۷ نماینده از ۲۲۹ نماینده با این موضوع موافقت کردند.

براساس ماده ۸ این طرح؛ وزارت جهاد کشاورزی مکلف است در راستای نقش آفرینی بیشتر تشکل های صنفی کشاورزی و مأموریت محور کردن آنها تشکل های صنفی در مدیریت مطلوب و تنظیم بازار کالاهای کشاورزی و ایجاد اتحادیه های صنفی فراگیر و قدرتمند ملی در حوزه های تولید، تامین، خدمات، توزیع، صادرات و واردات کالاهای کشاورزی به ازای هر یک از فعالیت های تخصصی بخش کشاورزی و منابع طبیعی، کمیته ساماندهی تشکل های صنفی کشاورزی و منابع طبیعی را با وظایف و اختیارات زیر تشکیل دهد.

الف : وظایف:

۱- تنظیم اساسنامه و برنامه ریزی برای تشکیل اتحادیه سراسری با شعبات شهرستانی، استانی و ملی در هر رشته فعالیت های تخصصی کشاورزی در شاخه تولید، تامین، خدمات، توزیع، صادرات و واردات کالاهای کشاورزی

۲- ساماندهی تشکل های موجود و نحوه استمرار فعالیت آنها اعم از تشکل های صنفی کشاورزی و منابع طبیعی که از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اتاق تعاون و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و وزارت کشور مجوز دریافت نموده اند.

۳- نظارت بر عملکرد تشکلهای صنفی بخش کشاورزی

ب : ترکیب اعضا:

۱- وزیر جهاد کشاورزی (رئیس)

۲- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران (دبیر)

۳- رئیس اتاق تعاون ایران

۴- معاون وزیر کشور

۵- معاون حقوقی رئیس جمهور

۶- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

۷- رئیس نظام صنفی کشاورزی ایران

تبصره : وزیر جهاد کشاورزی مکلف است حداکثر ظرف مدت ۶ ماه با تشکیل کمیته ساماندهی تشکل های صنفی کشاورزی و منابع طبیعی نسبت به تصویب چگونگی و نحوه تشکیل اتحادیه های فراگیر کشوری اقدام و اساسنامه آنها را جهت اجرا ابلاغ نماید.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۶/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...