نسخه چاپی

اوباما از آدم ربایی و شكنجه به ترور روی آورده است

یكی از زبان شناسان و منتقدان مشهور سیاست خارجی آمریكا در انتقاد از عملكرد دولت فعلی آمریكا اعلام كرد كه دولت اوباما در مقایسه با دولت رؤسای جمهوری سابق از آدم ربایی و شكنجه به ترور و كشتار روی آورده است.

به گزارش فارس به نقل از شبکه تلويزيوني "راشاتودي"، "نوام چامسکي" منتقد مشهور آمريکايي با اشاره به اينکه "باراک اوباما" رياست جمهوري آمريکا انجام اقدامات غيرقانوني را سرعت بخشيده، اعلام کرده است: سياست "جورج بوش" رياست جمهوري سابق آمريکا آدم ربايي و بردن اين افراد به زندان گوانتانامو و يا بگرام و يا ساير مکان هاي شکنجه و تلاش براي بيرون کشيدن اطلاعات از آنها بود در حاليکه سياست اوباما صرفا کشتن است.

اين اظهارات چامسکي در انتقاد از اوباما در شرايطي مطرح شده اند که به نظر مي رسد وعده سال 2008 ميلادي اوباما مبني بر کنار گذاشتن سياست هاي جنگ عليه تروريسم روساي جمهوري افراطي سابق اين کشور در صورت رياست بر کاخ سفيد از گزينه هاي دولت اوباما حذف شده است و آنچه به لحاظ سياسي حقيقت دارد اين است که دولت فعلي آمريکا به طور کامل در جهت عکس اين وعده انتخاباتي اوباما در حرکت است.

در حاليکه اوباما در طول رقابت هاي انتخاباتي خود در سال 2008 ميلادي متعد شد که سوء استفاده ها و سياست هايي که در دوران "جورج بوش" رياست جمهوري سابق آمريکا صورت گرفته است را لغو کند، "ماريا لاهود" از مرکز حقوق اساسي در اين باره مي گويد: دولت اوباما نه تنها با عدم مسئوليت پذيري در برابر انجام شکنجه و ممانعت با تحقيق و پيگيري مخالفت نکرد بلکه اساسا همان سيستم هاي زنداني نامعين را حفظ کرد. دولت اوباما کشتارهاي تعيين شده، که در طول رياست جمهوري او چند برابر شده اند، را گسترش داد و حتي کشتار شهروندان آمريکايي را نيز مجاز اعلام کرد.

"سارا فلاندرز" از مرکز حقوق بين الملل با اشاره به اينکه آمريکا مدعي حمايت از دموکراسي و حقوق بشر در سراسر جهان است اما در حقيقت جنگ هاي آمريکا نمونه هايي از تروريسم حقيقي و کامل هستند، گفت: هيچ راهي براي توضيح شکنجه، آدم ربايي، ترورهاي تعيين شده، حملات هواپيماهاي بدون سرنشين در کشورهايي که آمريکا در جنگ اعلام شده اي با آنها قرار ندارد، وجود ندارد.

فلاندرز گفت: اين وقايع در شرايطي اتفاق مي افتد که جنبش گسترده اشغال وال استريت در بيش از صدها شهر کشور آمريکا در جريان است و هر کدام از اعضاي اين جنبش به صورت غيرقانوني از سوي پليس هدف شليک گلوله قرار مي گيرند.

فلاندرز با اشاره به اينکه اوباما تعهدات خود از جمله تعطيلي زندان گوانتانامو را زير پا گذاشته است،‌ادامه داد: مشخص شده است که اوباما حتي ( در مقايسه با روساي جمهوري سابق آمريکا) بي منطق تر و مستبدتر است و جنگ هاي بيشتري را براي آمريکا در نظر دارد و در حال گسترش دستور کار آمريکا در خارج از کشور و عليه حقوق قشر کارگر خود آمريکاست.

۱۳۹۰/۱۰/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...