نسخه چاپی

ایران جزء معدود سازندگان سیمیلاتور پروازی

رئیس شركت هواپیمایی ساها گفت: ساخت شبیه ساز پروازی در دنیا توسط تعداد كمی از كشورها انجام می‌شود؛ تكنولوژی ساخت شبیه‌ساز پرواز بسیار پیچیده‌تر از فناوری ساخت هواپیما است كه به‌حمدالله این فناوری، امروز در ایران اسلامی وجود است.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، امير سرتيپ والي اويسي با تأکيد بر اينکه شرکت ساها در انواع آموزش خلباني به خوداتکايي کامل دست يافته، اظهار داشت: نيروي انساني و فني اين شرکت هيچ نيازي به اعزام خارج از کشور ندارد چرا که با وجود سيميلاتور پروازي به روز رساني شده در شرکت ساها تمامي نيازهای آموزشی برطرف شده است.

رئيس شرکت هواپيمايي ساها با اشاره به تلاش اين شرکت برای تحقق خواست مقام معظم رهبري(مدظله العالی) مبني بر خوداتکايي صنعت کشور تصريح کرد: شبيه‌ساز پروازي که در اين شرکت وجود داشت مربوط به سال 70 بود که با بومي‌سازي و به‌روز رساني اين فناوري، گام بزرگي در پيشرفت و اعتلاي صنعت هوايي کشور برداشته شد.

وي با تأکيد براينکه ساخت شبيه‌ساز پروازي در دنيا توسط کشورهاي بسيار محدودي انجام مي‌شود، ادامه داد: تکنولوژي ساخت شبيه‌ساز پرواز بسيار پيچيده‌تر از فناوري ساخت هواپيما است که به‌حمدالله اين فناوري امروز در ايران اسلامي امکان‌پذير شده است.

امير اويسي اظهار داشت: پس از ساخت اولين شبيه‌ساز پروازي کشور در نيروي هوايي مقتدر ارتش جمهوری اسلامی ایران متخصصان ساها با کمک گرفتن از متخصصان مجرب نيروي هوايي، علاوه بر به‌روز رسانی این شبیه‌ساز پروازی، توانستند حجم بيش از 20 متر مربعي سخت افزاري آن را به يک PC کاهش دهند.

وي تأکيد کرد: با توجه به پيشرفت کشور در زمينه طراحي سيميلاتورهاي پروازي، ان‌شاءالله در آينده‌اي نزديک خواهيم توانست انواع سيميلياتورهاي پروازي را در کشور طراحي کرده و بسازيم.

امير اويسي با بيان اينکه هواپيمايي ساها قادر است روزانه 10 هزار غذاي VIP را کمترينگ کند، افزود: در طول سفر نيز هواپيمايي ساها علاوه برسرو غذاهاي سرد، غذاهاي گرم را هم به مسافران ارائه مي‌کند و از سالم‌ترين مواد غذايي در سرو غذاها براي مسافران استفاده مي‌شود.

رئيس شرکت هواپيمايي ساها با يادآوري اعمال تحريم‌هاي شديد غرب عليه ايران افزود: امروز در کشور به اين توانمندي دست يافته‌ايم که تمامي قطعات مورد نياز خود را تأمين کرده، نيازي به هيچ کشور خارجي در اين زمينه نداريم و به طور کامل به خوداتکايي رسيده‌ايم.

وي با تأکيد بر اينکه آمريکا، اروپا و ساير کشورهاي غربي هيچ يک به طور کامل خودکفا نيستند، تصريح کرد: حتي آمريکا هم براي ساخت هواپيماهاي خود نيازمند خريداري برخي تکنولوژي‌ها و قطعات از ساير کشورهاي اروپايي يا آسيايي است.

امير اويسي با اشاره به جلسه مشترک با وزير دفاع پيرامون خوداتکايي کشور در صنعت هوايي اظهار کرد: در اين جلسه به آقاي وزير پيشنهاد دادم با توجه به تجربيات در زمينه تعمير قطعات کم کم به سمت ساخت قطعات هواپيما در کشور گام برداريم و پس از ساخت قطعات کوچک به سمت ساخت قطعات بزرگتر برويم که ایشان هم نسبت به این مسئله نظر مساعدی داشتند.

وي افزود: امروز در کشور توانمندي ساخت هواپيما را داريم و نمونه‌هايي هم ساخته شده است، اما با توجه به قيمت تمام شده هواپيما و توجيه اقتصادي آن، بايد به دنبال بازار فروش منطقه‌اي و بين‌المللي بوده و پس از اطمينان به دنبال راه‌اندازي خط توليد باشيم.

۱۳۹۱/۱۰/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...