نسخه چاپی

مخالفت مخالفان اسد با طرح ابراهیمی

رئیس ائتلاف مخالفان سوری طرح جدید اخضر ابراهیمی برای حل بحران سوریه كه بر اساس آن رئیس‌جمهوری این كشور تا یك سال دیگر نیز در قدرت می‌ماند را رد كرده و تاكید كرد كه مخالفان، ماندن اسد در قدرت حتی برای یك روز بیشتر را هم نمی‌پذیرند.

به گزارش نما، ایلنا به نقل از الجزیره نوشت: ائتلاف جدید مخالفان سوری طرح روسی-آمریكایی «اخضر ابراهیمی» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در امور سوریه برای حل بحران این كشور را رد كرد.

«معاذ الخطیب» رئیس ائتلاف مخالفان سوری طرح جدید اخضر ابراهیمی برای حل بحران سوریه كه بر اساس آن «بشار اسد» رئیس‌جمهوری این كشور تا یك سال دیگر نیز در قدرت می‌ماند را رد كرده و تاكید كرد كه مخالفان، ماندن اسد در قدرت حتی برای یك روز بیشتر را هم نمی‌پذیرند.

«سهیر الاتاسی» معاون الخطیب نیز گفت كه مخالفان، هر گونه طرحی كه شامل بقای بشار اسد در قدرت باشد را رد می‌كنند.

الاتاسی افزود كه ابراهیمی در دیدار با برخی اعضای مخالفان هیچ گونه طرح سیاسی برای حل بحران سوریه ارائه نكرده است.

روز گذشته برخی منابع گفتند كه ابراهیمی در دیدار خود از دمشق، طرحی روسی-آمریكایی را به اسد ارائه می‌كند كه بر اساس آن دولتی انتقالی با وزرایی مورد قبول دولت و مخالفان تشكیل می‌شود.

بر اساس این طرح اسد تا سال 2014 میلادی یعنی زمان پایان دوران ریاست‌جمهوری خود در قدرت باقی می‌ماند اما هیچ‌گونه اختیاراتی نخواهد داشت.

از طرف دیگر، در این طرح آمده است كه بشار اسد نباید برای دوره ریاست‌جمهوری دیگری نامزد شود.

در همین حال یك منبع دیپلماتیك تصریح كرد كه اسد چشم‌پوشی از اختیارات خود را پذیرفته اما نامزد نشدن برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2014 میلادی را رد كرده است.

روسیه نیز در مذاكرات دو هفته پیش «ویلیام برنز» معاون وزیر خارجه آمریكا و «میخائیل بوگدانوف» همتای روس وی كه با حضور اخضر ابراهیمی در ژنو صورت گرفت، با شرط نامزد نشدن بشار اسد در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده سوریه مخالفت كرده بود.

۱۳۹۱/۱۰/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...