نسخه چاپی

اهدای مدال نقره مسابقات بین‌المللی به پزشك ایرانی به خاطر اختراع ماسك ضدكرونا

عکس خبري -اهداي مدال نقره مسابقات بين‌المللي به پزشک ايراني به خاطر اختراع ماسک ضدکرونا

محقق جوان مركز تحقیقات جراحی مغز و اعصاب عملكردی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی، با اختراع "ماسك اینترانازال ضد ویروس كرونا" موفق به كسب مدال نقره مسابقات بین‌المللی اختراعات و نوآوری‌های سوئیس شد.



به گزارش نما، مخترع و پژوهشگر مرکز تحقیقات جراحی مغز و اعصاب عملکردی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اختراع "ماسک اینترانازال ضد ویروس کرونا" در مسابقات بین‌المللی اختراعات و نوآوری‌های سوئیس ویژه اعضای فدراسیون جهانی مخترعین، موفق به کسب مدال نقره شد.

دکتر میثم اخلاق‌دوست، پزشک و پژوهشگر مرکز تحقیقات جراحی مغز و اعصاب عملکردی متولد سال ۶۷ و دارای ۴ عنوان کتاب چاپ شده در حوزه‌ علوم پزشکی و ۹ اختراع مختلف در این حوزه است که اختراع "ماسک اینترانازال ضد ویروس کرونا" وی، برنده‌ی مدال نقره در مسابقات جهانی اختراعات شده است.

لازم به ذکر است این اختراع در حوزه بین الملل پیمان همکاری ثبت اختراع یا «PCT» نیز ثبت شده است.

اخلاق‌دوست درباره این اختراع گفت: موقع استفاده از این محصول، تنفس باید از طریق بینی انجام شود؛ زیرا این اختراع داخل بینی قرار می‌گیرد و در دم و بازدم امکان فیلتراسیون هوا را دارد؛ یعنی اگر فرد مبتلا به کرونا باشد، با قرار گرفتن این وسیله داخل بینی، هوای بازدمی تصفیه می‌شود و از امکان ابتلای دیگران می‌کاهد.

وی درباره اهمیت استفاده از این محصول افزود: این اختراع به دنبال مشکلات ناشی از استفاده ماسک طراحی شده است؛ از جمله مشکلات استفاده از ماسک‌های معمول در دوران کرونا، عدم امکان استفاده از این ماسک‌ها در محیط‌های مرطوب و استخرها، رستوران‌ها و ... است همچنین در صورت استفاده از این محصول که درون بینی قرار می‌گیرد، امکان مشاهده لبخند افراد و لبخوانی برای افراد ناشنوا وجود دارد.

منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...