نسخه چاپی

چرا واردات واكسن به كشور سرعت گرفت؟

عکس خبري -چرا واردات واکسن به کشور سرعت گرفت؟

دبیر كل و سخنگوی جمعیت هلال احمر، گفت‌: در طی هفته پیش رو نیز این جمعیت قصد دارد در حدود ۱۰ میلیون دز واكسن كرونا به كشور وارد كند. چنانچه تا پیش از این نیز ۱۲ میلیون و دویست هزار دز وارد شده است.


به گزارش نما، محمد حسن قوسیان مقدم دبیر کل و سخنگوی جمعیت هلال احمر، در مورد واردات محموله‌های جدید واکسن به کشور گفت: جمعیت هلال احمر تا به امروز در حدود ۳۰ میلیون واکسن وارد کشور کرده است.

وی ادامه داد:از ابتدای شهریور طبق تعهدی که کرده بودیم در حدود ۱۲ میلیون دویست هزار دز واکسن کرونا وارد کشور شده است.


قوسیان مقدم اظهار کرد: در طی هفته پیش رو نیز این جمعیت قصد دارد در حدود ۱۰ میلیون دز واکسن کرونا به کشور وارد کند. چنانچه تا پیش از این نیز ۱۲ میلیون و دویست هزار دز وارد شده است که بر طبق تعهد پیشین قبل از پایان شهریور ماه انشالا بتوانیم ۲۲ میلیون و دویست هزاردز واکسن را تامین کنیم.

وی افزود: با توجه به تامین به موقع ارز و پشتوانه خوبی که جمعیت هلال حمر به واسطه بانک مرکزی و همکاری دولت جدید داشته است در طی کمتر از ۲۴ ساعت ارز مورد نیاز تخصیص پیدا کرده و سرعت همکاری طرف خارجی نیز برای در اختیار قرار دادن این محموله‌ها بالا رفته است.


وی ادامه داد:آخرین محموله‌های دریافتی ما از پکن با فاصله سه روز از تولید این واکسن‌ها است همه این واکسن‌ها به روز تولید می‌شود و در تولید آن‌ها به روز رسانی‌های معمول انجام می‌گیرد این موضوع که گفته می‌شود این واکسن‌ها قدیمی هستند واثر بخشی پایینی دارند صحت ندارد.

قوسیان مقدم افزود: علت افزایش تلفات بیماری کرونا در کشور ارتباطی به نوع واکسن ندارد تعلل به وجود آمده در واکسیناسیون در دولت قبلی منجر به ایجاد چنین اوضاعی شده است، مواردی گزارش نشده است که افراد واکسینه شده با هر نوع واکسنی پس از گذراندن دو هفته ازتزریق واکسن دوم و ایجاد ایمنی فوت شوند.

وی در پایان با اظهار امیدواری نسبت به سرعتی که واردات واکسن و واکسیناسیون در کشور دارد گفت:هم و عزم قوی این دولت از ابتدای موضوع کنترل شیوع و تامین واکسن بوده و اقدامات بسیار مثبتی نیز در این خصوص صورت گرفته است تسهیل روند واردات از سوی دولت و ورود رئیس جمهور به این موضوع کمک بسیار خوبی در این روند و پیش برنده بوده است.
منبع: میزان

۱۴۰۰/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...