نسخه چاپی

كمبود تراشه تولید گوشی ارزان گوگل در هند را متوقف كرد

عکس خبري -کمبود تراشه توليد گوشي ارزان گوگل در هند را متوقف کرد

طرح دو شركت گوگل و جیو برای تولید گوشی ارزان قیمت در هند به علت كمبود جهانی تراشه كه به علت شیوع ویروس كرونا رخ داده، متوقف شد.



به گزارش نما به نقل از انگجت، این گوشی که جیوفون نکست نام دارد قرار است در صورت برطرف شدن موانع تولید در اوایل نوامبر آینده تولید شود.

جیو بزرگ‌ترین شبکه تلفن همراه هند را اداره می‌کند و گوگل قصد دارد با همکاری این شرکت اولین تلفن همراه خود را به طور اختصاصی در هند تولید کند. این گوشی ارزان با شبکه‌های نسل چهارم تلفن همراه سازگاری دارد و انتظار می‌رود با استفاده از آن دسترسی مردم کم درآمد به خدمات متنوع مخابراتی و تلفن همراه افزایش یابد.

دو طرف با صدور بیانیه مشترکی در این مورد گفته‌اند اگر چه پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه تولید این گوشی رخ داده و آزمایش آن توسط عده محدودی از کاربران انجام شده، اما باید بازخوردهای بیشتری در مورد گوشی یادشده دریافت شود.

این دو شرکت به صراحت علت تأخیر در تولید انبوه گوشی یادشده را بیان نکرده‌اند، اما در بیانیه خود تصریح کرده‌اند که با گذشت زمان بیشتر به کاهش کمبودهای صنعت نیمه هادی در جهان کمک خواهد شد. شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی موقت بسیاری از کارخانه‌های تولید تراشه شد و این امر شرکت‌های سازنده انواع وسایل برقی و الکترونیک، خودروسازان و غیره را تحت تأثیر قرار داد.

گوگل سال گذشته ۴.۵ میلیارد دلار سهام شرکت جیو را خریداری کرد تا حضور و فعالیت خود را در هند گسترش دهد. یکی از اولین برنامه‌های مشترک دو طرف تولید گوشی‌های ارزان قیمت اعلام شد. ادعا شده این گوشی دارای دوربین‌های قوی، پشتیبانی از فناوری چندرسانه ای اچ دی ار و فناوری واقعیت افزوده و قابلیت تصویربرداری باکیفیت در شب است.
منبع: مهر

۱۴۰۰/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...