نسخه چاپی

حماسه تاریخی 9 دی

حبیب‌الله عسگراولادی

درباره تجليل و تقدير از عظمت و درخشش ملت ايران در فراز و فرودهاي تاريخي هرچه بگوييم كم گفته‌ايم. نوع حضور و ظهور ملت در انقلاب اسلامي به گونه‌اي است كه گويي رهبري حركت را خود به عهده دارد و پيشاپيش رهبري و رهبران نهضت همه دردها و رنج‌ها را به جان مي‌خرد، مسئوليت مي‌پذيرد و هزينه دفاع از اسلام و انقلاب را مي‌پردازد.
امام خميني (ره) به مناسبتي در وصف ملت ايران و جوانان كشور فرموده بودند؛ "تاريخ اسلام جز يك برهه از صدر اسلام،‌جواناني مثل جوان‌هاي ايراني ما سراغ ندارد. ملتي مثل ملت ايران در تاريخ ثبت نشده است. شما در كجاي تاريخ سراغ داريد اين‌طور ملت عاشق دفاع از كشور خودشان باشند. من از اين چهره‌هاي نوراني شما و از اين گريه‌هاي شوق شما حسرت مي‌برم و احساس حقارت مي‌كنم. وقتي با اين قلب‌هاي نوراني كه به واسطه توجه به خداي تبارك و تعالي نوراني شده مواجه مي‌شوم احساس حقارت مي‌كنم ... چطور مي‌توانم از شما ستايش كنم و ..."
روز تاريخي 9 دي روز تجلي قدرت و اقتدار ملي در صيانت از اسلام و انقلاب است. 9 دي روز دفاع از اسلاميت و جمهوريت نظام در برابر دسيسه‌هاي استكبار جهاني بويژه آمريكا و انگليس‌ مكار و رژيم صهيونيستي و فريب‌خوردگان داخلي است.
روز 9 دي روزي است كه به تعبير مقام معظم رهبري دشمنان هم اعتراف كردند؛ "كه در طول انقلاب هيچ حركت مردمي به اين عظمت در ايران اتفاق نيفتاده است" ملت ايران بويژه جوانان ايراني از زن و مرد و پير و جوان حماسه‌اي خلق كردند كه انگشت حيرت به دهان جهانيان گذاشتند.
راستي چه شد كه ملت در دهه چهارم انقلاب همان علاقه و شيفتگي، همان نشاط و سرزندگي روزهاي نخستين انقلاب را در دفاع از اسلام و نظام و رهبري تجديد كرد و به صورت يك تصوير روشن در برابر دشمن به نمايش گذاشت.
اعتقاد دارم اين دست‌هايي كه مردم در محرم و صفر در عزاي امام حسين (ع) به سر و سينه مي‌زنند در حقيقت فرهنگ عاشورا و كربلا و وفاداري و عشق به امام و ولايت را در قلب و سينه خود ذخيره مي‌كنند. اعتقاد دارم اين تجمعات ميليوني در شب‌هاي قدر در مساجد، تكايا و حسينيه‌ها كه براي مظلوميت علي (ع) در ايام ماه رمضان شكل مي‌گيرد و مردم در عمق جان خود با مولاي خود نجوا مي‌كنند "ما اهل كوفه نيستيم علي تنها بماند " بايد جايي در تاريخ و بزنگاه‌هاي تاريخي ملت ايران خودش را نشان دهد.
ملت ما بيش از هزار سال است كه تمرين مي‌كند اگر عاشورايي رخ داد در كنار حسين (ع) و با ياران حسين بايستد.
ملت ما بيش از هزار سال است كه تمرين مي‌كند اگر جنگ جمل يا نهروان يا صفيني رخ داد در ايستادن در كنار علي (ع) ترديد نكند. 9 دي سال 88 يكي از همان روزهايي بود كه ملت احساس كرد در كربلاست و بايد به نداي هل من ناصر ينصرني امام حسين (ع) پاسخ دهد.
9 دي سال 88 روزي است كه مردم با همين شعار "ما اهل كوفه نيستيم علي تنها بماند" به ميدان آمدند و نهروانيان و اهل جمل و اهل صفين را نفرين كردند. اين در تاريخ ما ثبت شده است. هيچ كس نمي‌تواند اين حقيقت را از صفحه ذهن و حافظه تاريخي ملت ما محو كند.
مردم در همراهي با نظام و انقلاب و رهبري بعد از رخدادهاي تلخ پس از انتخابات رياست جمهوري بسيار هوشمندانه عمل كردند و اجازه ندادند شورش اشرافيت عليه جمهوريت پا بگيرد. مردم اجازه ندادند دسيسه و نيرنگ آمريكا، انگليس مكار و رژيم صهيونيستي مبني بر "دروغ و تقلب" جا بيفتد. مردم بصيرت مثال‌زدني خود را در حمايت از رهبري مظلوم انقلاب به گونه‌اي نشان دادند كه جايي براي فريبكاران و اهل فتنه و فتنه‌انگيزي باقي نماند. مردم شمشير عدالت را بالاي سر فتنه‌انگيزان نگه داشتند اما فرود نياوردند چون اميد دارند آنها از سربازي حقارت‌آميز براي دشمن دست بردارند و به اردوگاه انقلاب برگردند.
روز 9 دي روز درخشش نسل سوم انقلاب در دفاع از نظام و رهبري بود. حضرت امام صادق (ع) روزگاري در تحليل جنگ جمل با حسرت فرموده بودند؛ زبير با ما بود تا اينكه جوجه‌اش بزرگ شد. او را از راي خود برگرداند (خصال ج 1 ص 157) علي (ع) مراقب نسل سوم انقلاب محمد (ص) بود. ما هم بايد اين مراقبت را داشته باشيم. نخبگان بايد مراقب جوجه‌هاي خود باشند كه دردسر درست نكنند. حضرت علي (ع) تا آخرين لحظات نبرد جمل انتظار داشت طلحه و زبير برگردند. آنها 25 سال در كنار
علي (ع) و در دفاع از علي (ع) خاك ولايت را خورده بودند. علي در بازگشت آنها به اردوگاه خود ترديد نداشت اما پسر زبير از يك سو و عده‌اي هم در اردوگاه علي (ع) از سوي ديگر مانع از اين بازگشت شدند.
زبير كسي بود كه علي (ع) درباره او فرمود؛ شمشير زبير غم‌هاي بسياري از چهره پيامبر (ص) زدوده بود. البته زبير هم وقتي برگشت كه فايد نداشت. بنده از روي خيرخواهي مي‌گويم كساني كه خيمه اسلام و انقلاب را رها كرده‌اند و به خيمه آمريكا و اروپا و اهل فتنه رفته‌اند ممكن است روزي پشيمان شوند كه ديگر دير شده است.
مردم در روز 9 دي به خيابان‌ها آمدند و ضمن محكوم كردن فتنه و فتنه‌انگيزي و لعن و نفرين بر كساني كه با صداي آمريكا و صداي
بي بي سي همصدا شده‌اند فرياد زدند تا دير نشده برگرديد. اما نصيحت و خيرخواهي مردم هنوز در گوش كساني كه با انقلاب و اسلام بي‌مهري كرده و فاصله گرفته‌اند اثر نكرده است. دشمنان مي‌خواهند كه آنها همچنان بر طبل كينه‌توزي، دشمني و انتقام‌جويي بكوبند. ملت به راه خود ادامه مي‌دهد. 9 دي يك گردنه بزرگ و صعب‌العبور براي ملت ايران در هنگامه پيچ بزرگ تاريخ معاصر بود. ملت از اين گردنه به سلامت عبور كرد و كساني كه هنوز حاضر نشده‌اند دستشان را به دست ملت بدهند و اصرار دشمنان است كه آنها در قعر دره كينه با اسلام و انقلاب باشند در اين سالگرد 9 دي به هوش آيند و اگر دير بجنبند روزي مي‌رسد كه خود را سرزنش كنند.تاريخ را بايد درست وصحيح خواند و عبرت گرفت. مردم ايران ثابت كردند تاريخ اسلام و ايران را خوب خوانده‌اند و خوب هم عبرت گرفته‌اند. سند اين حرف حماسه تاريخي 9 دي سال 88 است. اين روز يك صفحه زرين در تاريخ معاصر است.

۱۳۹۱/۱۰/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...