نسخه چاپی

آغاز تخصیص ارز به اولویت 8

سخنگوی مركز مبادلات ارزی از تخصیص ارز به اولویت 8 كالایی از امروز چهارشنبه خبرداد و گفت: این موضوع سبب انتقال تقاضای ارز این گروه از شبكه صرافی‌های مجاز به مركز مبادلات ارزی و در نهایت كاهش نوسانات نرخ ارز خواهد شد.

به گزارش نما، صمد کریمی در گفتگو با مهر سخنگوی مرکز مبادلات ارزی از تخصیص ارز به اولویت 8 کالایی از امروز چهارشنبه خبرداد و گفت: این موضوع سبب انتقال تقاضای ارز این گروه از شبکه صرافی‌های مجاز به مرکز مبادلات ارزی و در نهایت کاهش نوسانات نرخ ارز خواهد شد.

از پرداخت ارز مبادله‌ای به اولویت کالایی 8 از سوی بانک مرکزی خبرداد و گفت: تامین ارز گروه 8 کالایی با عنوان کلی کالاهای سرمایه‌ای و ماشین‌آلات صنعتی با نرخ مبادله‌ای، حسب تائید مقامات بانک مرکزی، از امروز در سیستم بانکی کشور عملیاتی شد.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی افزود: به نظر می‌رسد این تصمیم موجب انتقال تقاضای ارزی این گروه از شبکه صرافی‌های مجاز به مرکز مبادلات ارزی کشور شده و منجر به کاهش نوسانات نرخ ارز در بازار ارز کشور خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اهداف بانک مرکزی در تامین نیازهای ارزی خانواده تولید در آغاز 3 ماهه دوم فعالیت مرکز مبادلات ارزی کشور، بانک مرکزی توانسته است از طریق این مرکز، اقدامات اساسی را جهت حمایت از تولید با تامین واردات مواد اولیه، کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای و نیز ماشین‌آلات بردارد.

کریمی گفت: این تصمیم به طور قطع سبب کاهش نوسانات نرخ ارز در بازار در روزهای آینده خواهد شد.

۱۳۹۱/۱۰/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...