نسخه چاپی

واكنش اوباما به رفتار وحشیانه سرباز آمریكایی

عکس خبري -واکنش اوباما به رفتار وحشيانه سرباز آمريکايي

پس از قتل عام 17 غیرنظامی افغان به دست یك نظامی آمریكایی رئیس جمهور آمریكا برای فرو نشاندن خشم مردم افغانستان بار دیگر به اظهار تأسف پرداخت و این خبر را شوكه‌كننده بیان كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، باراک اوباما در گفتگوی تلفنی با کرزی تأکید کرد: من از شنیدن خبر تیراندازی یک نظامی آمریکایی به سوی غیرنظامیان افغان شوکه شدم.

رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی اظهار داشت: آمریکا مصمم است تا به صورت جدی در رابطه با کشته شدن غیرنظامیان افغان بر اثر حمله یک نظامی آمریکایی تحقیق کنند و افراد مقصر در این حادثه را بازخواست خواهند کرد.

وی در این تماس تلفنی با تأکید بر احترام عمیق خود به مردم افغانستان، افزود: این واقعه را به ملت و دولت افغانستان تسلیت می‌گویم.

از سوی دیگر "لئون پانتا" وزیر دفاع آمریکا نیز با انتشار اطلاعیه‌ای با محکوم کردن این حادثه و ابراز تسلیت به مردم افغانستان، اعلام کرد: نظامیان آمریکایی مقصر اصلی در این حادثه هستند و به زودی عاملان این حادثه محاکمه خواهند شد.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه گفت: تحقیقات جدی برای بررسی جزئیات این حادثه آغاز شده است و گفته می‌شود، نظامی آمریکایی که به سوی غیرنظامیان افغان شلیک کرده این اقدام را بدون اطلاع فرماندهان خود انجام داده است.

روز گذشته یک نظامی آمریکایی در جنوب افغانستان در منطقه "پنجوایی" ولایت قندهار پس از خارج شدن از پایگاه خود به سوی غیرنظامیان شلیک کرد.

در این حادثه حداقل 17 غیرنظامی که بیشتر آنان را کودکان و زنان افغان بودند، کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند.

این واقعه خشم شدید افغان‌ها را برانگیخت و حامد کرزی نیز این اقدام را به شدت محکوم کرد، در همین حال ساکنان پنجوایی بر علیه نظامیان خارجی دست به تظاهرات زدند.

مردم پنجوایی با شعار مرگ بر آمریکا خواستار خروج نظامیان خارجی از افغانستان شدند.

این حادثه در حال رخ داد که مقامات افغان و آمریکایی سرگرم مذاکره در مورد پیمان استراتژیک و حضور هزاران نظامی آمریکایی در افغانستان هستند.

از سویی دیگر مردم افغانستان هنوز حادثه تلخ قرآن سوزی به دست نظامیان آمریکایی را فراموش نکرده اند.

۱۳۹۰/۱۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...