نسخه چاپی

افزایش مشتریان آسیایی پتروشیمی ایران

معاون وزیر نفت با اشاره به افزایش مشتریان آسیایی محصولات پتروشیمی ایران در هند و چین از ادامه صادرات پتروشیمی به اروپا خبر داد و اعلام كرد: هم اكنون هیچگونه محصول پتروشیمی بدون مشتری و روی آب نداریم.

به گزارش نما، عبدالحسین بیات در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت صادرات محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های پلیمری ایران به بازارهای جهانی با وجود تحریم‌های بین‌المللی، گفت: در حال حاضر هیچگونه محموله به فروش نرسیده پتروشیمی روی آب و یا ذخیره‌سازی در انبارها و مخازن نداریم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه با تدابیر اتخاذ شده راهکارهای جدیدی برای خنثی سازی تحریم‌ها و افزایش صادرات محصولات پتروشیمی تعریف و اجرایی شده است، تصریح کرد: در بخش حمل و نقل دریایی مشکلاتی وجود داشت که هم اکنون با تامین کشتی‌های مورد نظر محدودیتی در انتقال محصولات پتروشیمی به بازارهای جهانی وجود ندارد.

معاون وزیر نفت همچنین از حل و فصل مشکلات بیمه کشتی‌های حامل محصولات پتروشیمی ایران خبر داد و افزود: با مشارکت شرکت‌های بزرگ بیمه ای داخلی و خارجی تمامی محموله های پتروشیمی کشور بیمه و به بازارهای جهانی صادر می‌شود.

این عضو هیات میدره شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حال حاضر خرید چند فروند کشتی ویژه حمل محصولات پتروشیمی در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: در آینده جزئیات توسعه ناوگان دریایی حامل محصولات پتروشیمی کشور تشریح خواهد شد.

این مقام مسئول همچنین در پاسخ به مهر مبنی بر توقف صادرات پتروشیمی ایران به کشورهای اروپایی، توضیح داد: صادرات پتروشیمی به اروپا متوقف نشده است و برخی از محصولات به کشورهای این منطقه ارسال می‌شود.

بیات در پایان با یادآوری اینکه در ماه‌های اخیر تقاضا برای خرید محصولات پتروشیمی ایران در آسیا افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: بر این اساس هم اکنون با توجه به تقاضای بالا بخش عمده‌ای از پتروشیمی ایران به هند و چین صادر می‌شود.

۱۳۹۱/۱۰/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...