نسخه چاپی

حذف تست PCR برای دریافت ویزای اربعین ۱۴۰۰

عکس خبري -حذف تست PCR براي دريافت ويزاي اربعين ????

دبیر و سخنگوی ستاد مركزی اربعین حسینی اظهار كرد: تاكنون پیشنهاد بازگشت زمینی زائران به داخل كشور مورد قبول طرف عراقی قرار نگرفته است.

به گزارش نما، احمد محمدی فر، با بیان اینکه در حال حاضر سهمیه در نظر گرفته شده از سوی عراق برای زائران ایرانی جهت شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی، شصت هزار سهمیه است، افزود: از روز گذشته ثبت‌نام برای سهمیه جدیدی که به‌تازگی اعلام شده، در سامانه «سماح» آغاز شده است.

وی با بیان اینکه کسانی در سامانه سماح ثبت‌نام کنند که حتماً دو دوز واکسن کرونا را زده و دارای کارت واکسن معتبر هستند و این اسامی از طریق سامانه از سوی وزارت بهداشت نیز کنترل می‌شود، تاکید کرد: زائران برای انجام سفر اربعین حسینی باید ویزا دریافت کنند ولی نباید هزینه‌ای جهت دریافت ویزا پرداخت کنند.

محمدی فر با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر توافق ایران و عراق برای لغو روادید گفت: لغو روادید فرایند دیگری است و مربوط به اربعین نیست و زائران برای شرکت در مراسم اربعین حسینی حتماً باید ویزا بگیرند.

وی با اشاره به رایزنی اخیر رئیس ستاد مرکزی اربعین با نخست‌وزیر عراق افزود: در این دیدار در مورد مسائل مختلفی برای تسهیل حضور زائران ایرانی در راهپیمایی اربعین حسینی در عراق رایزنی شد و یکی از مسائلی که در این زمینه صحبت شد فراهم شدن زمینه برای انتقال تجهیزات و اعزام آمبولانس و اتوبوس آمبولانس از طریق مرز زمینی به داخل عراق بود که با کلیات آن موافقت شد و قرار شد هیئت‌های کارشناسی دو کشور ایران و عراق در مورد جزئیات و روند اجرایی‌شدن آن با یکدیگر گفتگو کنند و این رایزنی‌ها ظرف امروز و فردا انجام خواهد شد.

محمدی فر در مورد اخبار منتشر شده در ارتباط با حذف تست PCR برای دریافت روادید نیز گفت: صحبت از این بود که هم موقع دریافت ویزا و هم برای سوارشدن به هواپیما زائران تست PCR بدهند. با توجه به رایزنی‌هایی که انجام شد انجام تست PCR برای دریافت ویزا منتفی شد ولی برای سوارشدن به هواپیما باید این تست از سوی مسافران انجام شده باشد از دیگر سو یک‌بار دیگر هم تست pcr در داخل فرودگاه‌های بغداد و نجف صورت می‌گیرد که قرار شد این فرایند نیز حذف شود.

محمدی فر با اشاره به شرایط کرونا در دو کشور ایران و عراق گفت: با توجه به این موضوع مرزهای زمینی برای سفر زائران باز نخواهد شد و پیشنهاد ما مبنی بر اینکه زائران ایرانی در هنگام بازگشت به کشور از مرز زمینی وارد ایران شوند تا هزینه کمتری پرداخت کنند، مورد قبول طرف عراقی قرار نگرفته است.
منبع: مهر

۱۴۰۰/۶/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...