نسخه چاپی

بررسی علل افزایش واردات واكسن از زبان دبیر كل جمعیت هلال احمر

عکس خبري -بررسي علل افزايش واردات واکسن از زبان دبير کل جمعيت هلال احمر

دبیر كل و سخنگوی جمعیت هلال احمر، گفت‌:مجموعه عوامل داخلی، چون حمایت همه جانبه دولت جدید و همچنین عواملی خارجی، چون افزایش تولیدات واكسن و روند واكسیناسیون منجر به تسریع واردات واكسن به كشور شده است.


به گزارش نما، محمد حسن قوسیان مقدم دبیر کل و سخنگوی جمعیت هلال احمر در مورد علل تسریع واردات واکسن به کشور گفت: عوامل زیادی در تسریع واردات واکسن به کشور شامل عوامل داخلی و خارجی موثر هستند.

وی ادامه داد: از جمله عوامل داخلی می‌توان به حضور تمام قد رئیس جمهوری در میدان مبارزه با کرونا اشاره کرد، حضور ایشان در بخش بیماران کرونایی، داروخانه ها، غسال خانه و پیگیری مشکلات و معضلات این بیماران و همچنین حمایت از واکسیناسیون و تامین واکسن مورد نیاز مردم از جمله عواملی بود که به تسریع واکسیناسیون کمک شایانی کرده است.


وی گفت: عامل دیگر داخلی تسریع هماهنگی‌ها در مجموعه دولت بوده است که به تسریع این روند کمک فراوانی کرده است، زمانی که دغدغه اول کشور موضوع کرونا و شخص رئیس جمهور شخصا در میدان حاضر است سایر دستگاه ها، چون بانک مرکزی و گمرک نیز تمام وقت در جهت افزایش سرعت این موضوع همراهی می‌کنند.

وی ادامه داد:تا قبل از این اگر تامین ارز در طول یک هفته انجام می‌گرفت اکنون این زمان به کمتر از ۲۴ ساهش پپدا کرده است حتی ترخیص محموله‌ها نیز از سوی گمرک شب هنگام انجام می‌گیرد؛ و تفاوتی که که با دولت قبل وجود دارد اینکه امروزه دولت واکسیناسیون رو به عنوان موضوع و اولویت اول خود قرار داده و تمام و کمال پای کار است.

وی افزود:وجود چنین اراده‌ای در دولت به عنوان پشتوانه قوی و محکمی برای ما در جهت تامین واکسن مورد نیاز و همچنین جلب اعتماد قابل توجه طرفی خارجی برای انجام معاملات و مبادلات است.

دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت: موضوع دیگری که نباید از نظر دور داشت تاثیر عوامل خارجی از جمله افزایش عرضه واکسن در دنیا است چرا که خیلی از کشورهای دنیا روند واکسیناسیون را تکمیل کرده و از این رو خرید واکسن نسبت به گذشته امکانپذیرتر شده است.

وی گفت:موضوع دیگر این است که کشورهای تولید کننده نیز واکسیناسیون شهروندان خود را در حد بالایی انجام داده اند و اکنون به بحث صادرات پرداخته اند.

وی اظهار کرد:به طور کلی تولیدات واکسن نیز افزایش یافته است و نسبت به زمستان سال گذشته انبوهی از واکسن در دنیا و همچنین در کشور خودمان در حال تولید است.

قوسیان مقدم در پایان گفت:زمانی که می‌خواهیم در مورد موضوعی علمی و متقن صحبت کنیم باید مجموع عوامل داخلی و خارجی را در نظر گیریم و آنگاه به ارائه دیدگاهی بپردازیم، از این رو با در نظر گرفتن عوامل مذکور می‌توان در این باب که طی چند ماه گذشته واردات واکسن به کشور سرعت گرفته است نظر داد.
منبع: میزان

۱۴۰۰/۶/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...