نسخه چاپی

دادفر در گفتگو با نما:

بورس كالا قیمت خودرو را افزایش خواهد داد

عکس خبري -بورس کالا قيمت خودرو را افزايش خواهد داد

دبیر انجمن واردكنندگان خودرو گفت: اینكه قیمت گذاری خودرو در بورس كالا موجب كاهش قیمت‌ها می‌شود، باور اشتباهی است، بلكه این اقدام افزایش قیمت خودرو را در پی خواهد داشت.

مهدی دادفر خودرو در گفتگو با خبرنگار نما، اظهار داشت: قیمت گذاری خودرو در بورس کالا قطعاً موجب کاهش قیمت خودرو نخواهد شد، حتی ممکن است قیمت خودرو را افزایش دهد. مگر بورس کالا در خصوص سایر کالاها خوب عمل کرده است که می‌خواهند قیمت خودرو را در بورس کالا مشخص کنند.

وی گفت: مشکل بازار خودرو نه با بورس کالا حل می‌شود و نه با واردات. بازاری که از نبود رقابت و خلاقیت رنج می‌برد نباید توقع داشت که با برخی اقدامات هیجانی و بدون پشتوانه کارشناسی سروسامان بگیرد.

دبیر انجمن واردکنندگان خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند باید واردات خودرو آزاد شود. خب الان هم می‌توانید خودرو وارد کنید مشکلی نیست، اما باید با تعرفه 90 درصدری خودروهای خارجی را وارد کشور کنید. در کدام کشور تعرفه واردات خودرو 90 درصد است. مگر می‌شود با این تعرفه سرسام‌آور خودرو وارد کشور شود و سپس انتظار داشته باشیم که قیمت خودرو روند کاهشی داشته باشد.

دادفر در ادامه افزود: ابتدا باید تعرفه واردات خودرو کاهش یابد و سپس انتظار داشت واردات خودروهای خارجی قیمت خودروهای داخلی را تعدیل کند؛ زیرا وقتی خودروسازان احساس کنند، تعرفه واردات کاهش یافته، آن وقت مجبور هستند به رقابت با رقبای خارجی تَن دهند و محصولاتشان را مطابق با شرایط مصرف‌کنندگان به بازار عرضه کنند، اما فعلاً که شرایط بازار رقابتی نیست.

او معتقد است: متأسفانه نه دولت علاقه‌ای به کاهش تعرفه واردات خودرو دارد و نه خودروسازان با استفاده لابی‌ها و رانت‌های موجود اجازه چنین کاری را می‌دهند و مطمئن باشید تا زمانی‌که در بازار رقابت وجود نداشته باشد، مردم مجبور هستند چنین شرایطی را تحمل کنند و هیچ گشایشی هم صورت نخواهد گرفت و خودروسازان کشور همچنان به سیاست‌های گذشته خود ادامه خواهند داد.

۱۴۰۰/۶/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...