نسخه چاپی

پرونده رسایی یك‌جا رسیدگی می شود

حاكم شرع دادگاه ویژه روحانیت گفت: به دلیل اینكه موضوع شكایات از حمید رسایی مشترك است، به طور یك‌جا به آنها رسیدگی می‌شود.

به گزارش نما، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری حاکم‌شرع دادگاه ویژه روحانیت در گفت‌وگو با تسنیم، درباره شکایت خانواده هاشمی از حمید رسایی و همچنین ارسال گزارشی در این زمینه از سوی دادستانی تهران، اظهار داشت: به دلیل اینکه این شکایات درباره موضوع واحدی است، یک‌جا به آنها رسیدگی می‌شود.

وی درباره اینکه آیا حمید رسایی تاکنون احضار شده است یا خیر گفت: پرونده شکایات تازه به دادسرای ویژه روحانیت ارجاع شده و اطلاعی از احضار رسایی به دادسرا ندارم.

حاکم شرع دادگاه ویژه روحانیت درباره شکایت تعدادی از نمایندگان از دادستان تهران خاطرنشان کرد: این کار شکایت در شکایت شده است ولی ربطی به دادگاه ویژه روحانیت ندارد و در مرجع دیگری پیگیری می‌شود.

حمید رسایی در نطق میان دستور خود در روز سه‌شنبه 28/9/91 مهدی هاشمی را دارای "مصونیت آهنین" دانست که "اتهاماتی اقتصادی، امنیتی و سیاسی دارد" و در حالی که پرونده وی هنوز کامل نشده است با فشارهای خانواده آقای هاشمی آزاد شده است.

دادستانی تهران روز پنجشنبه در واکنش به نطق رسایی در مجلس، بیانیه‌ صادر کرد و اظهارات آقای رسایی درباره‌ عملکرد قوه قضائیه در پرونده‌ اتهامی مهدی هاشمی را "خلاف واقع و کذب" و "ناشی از عدم اشراف وی به مقررات قانونی" دانست.

دادستانی تهران در آن بیانیه اعلام کرده بود، "با عنایت به مجرمانه بودن برخی اظهارات آقای رسایی، مراتب را جهت رسیدگی به دادستان محترم ویژه روحانیت اعلام کرده است."

همچنین یاسر هاشمی‌رفنسنجانی اعلام کرد به جز خانم فائزه هاشمی که در زندان به سر می‌برند، بقیه فرزندان آقای هاشمی رفسنجانی از حمید رسایی به دلیل سخنان اخیر وی به دادگاه ویژه روحانیت شکایت کردیم.

وی درباره قرائت پاسخ خانواده آقای هاشمی به نطق اخیر آقای رسایی در صحن علنی مجلس نیز گفت: این جوابیه قرائت شده اما شنیدم که متن کامل جوابیه قرائت نشده است. البته در این خصوص مطمئن نیستم چون خودم قرائت جوابیه را نشنیده‌ام. اما اگر جوابیه به صورت ناقص قرائت شده باشد، جوابیه کامل را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهیم.

۱۳۹۱/۱۰/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...