نسخه چاپی

ایزدی در گفتگو با نما:

افكار عمومی آمریكا به دولت بایدن بی‌اعتماد است

عکس خبري -افكار عمومي آمريكا به دولت بايدن بي‌اعتماد است

كارشناس مسائل آمریكا گفت: دو حزب جمهوری خواه و دموكرات برای اینكه از مسئولیت افتضاحی كه در افغانستان به بار آورده‌اند شانه خالی كنند، به افشاگری و تخریب هم روی آورده‌اند كه این موضوع افكار عمومی را علیه این دو حزب برانگیخته است.

فواد ایزدی در گفتگو با خبرنگار نما، با بیان اینکه خروج آمریکا از افغانستان افتضاحی بود که بایدن به بار آورد، اظهار داشت: امروز آمریکا به وضعیتی دچار شده که از جنگ ویتنام به بعد کمتر شاهد آن بودیم؛ زیرا نحوه خروج سربازان ایالات متحده از افغانستان به محور اصلی اختلافات ملی در آمریکا تبدیل شده است.

وی گفت: شهروندان ایالات متحده بعد از تصمیم اخیر دولتشان دیگر به دولتمردان خود اعتماد ندارند و این عدم اعتماد به آمریکا در میان کشورهای جهان هم به وضوح دیده می‌شود اما در آمریکا به شدت این عدم اعتماد وجود دارد.

کارشناس مسائل آمریکا خاطرنشان کرد: امروز در آمریکا موضوع اختلاف و جنگ میان احزاب نسبت به گذشته افزایش یافته و دو حزب جمهوری خواه و دموکرات برای اینکه از مسئولیت افتضاحی که در افغانستان به بار آورده‌اند شانه خالی کنند، به افشاگری و تخریب هم روی آورده‌اند که این موضوع افکار عمومی آمریکا را علیه دولت و این دو حزب کرده و مردم نسبت به شرایط موجود و نوع سیاست خارجی دولت آمریکا بدبین و معترض هستند.

ایزدی معتقد است: بایدن در تلاش است تا به افکار عمومی آمریکا بگوید که توافقنامه دولت ترامپ را اجرایی کرده است، اما در اصل برای همه مردم آمریکا جای سؤال است که چرا باید در افغانستان 20 سال هزینه کرد و تعداد زیادی از سربازان آمریکا کشته شوند. عدم پاسخ دولتمردان آمریکایی به سؤالات سبب شده تا افکار عمومی آمریکا نسبت به تصمیم دولتمردانشان بی‌اعتماد شود و به همین پایگاه اجتماعی بایدن روز به روز در حال کاهش و آسیب‌پذیری است.

وی با اشاره به نحوه خروج سربازان و نیروهای تحت حمایت آمریکا از افغانستان گفت: آمریکا حتی در خروج نیروهای مورد حمایت و حامی خود تبعیض قائل شده است. این کشور نیروها و جاسوسان خود را به آمریکا منتقل نکرد بلکه به کشورهای منقه منتقل کرد و نشان داد که حتی به ویزای آمریکا نمی‌توان اعتماد کرد.

۱۴۰۰/۶/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...