نسخه چاپی

كرزی: كشتار زنان و كودكان بی‌پاسخ نمی‌ماند

عکس خبري -کرزي: کشتار زنان و کودکان بي‌پاسخ نمي‌ماند

رئیس جمهور ا‎فغاستان كشتار زنان و كودكان در ولایت "قندهار" توسط نظامیان آمریكایی را غیر قابل بخشش خواند و تأكید كرد كه این اقدام بی پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش نمابه نقل از فارس، رئیس جمهور افغانستان قتل عام زنان و کودکان افغان را که روز گذشته در ولایت قندهار اتفاق افتاد، عملی غیر انسانی و عمدی دانست.

دفتر مطبوعاتی رئیس جمهور افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد: کشتار مردم بی گناه افغانستان به صورت عمدی توسط یک نظامی آمریکایی عملی تروریستی، نابخشودنی و غیر قابل توجیه برای مردم افغانستان است.

کرزی خطاب به مقامات نظامی آمریکا، گفت: باید با صراحت در مورد این حادثه پاسخگو باشید.

بر اساس این اطلاعیه دولت افغانستان هیئتی را به سرپرستی "اسدالله خالد" وزیر سرحدات و نماینده کرزی در حوزه جنوب افغانستان به همراه تعدادی از مقامات دولتی و متنفذان محلی به این منطقه اعزام کرد.

در اطلاعیه آمده است: کرزی با کسانی که در این حادثه اعضای خانواده خود را از دست داده‌اند در تماس تلفنی وعده داد، این حادثه را پیگیری می‌کنم.

"حاجی صمد " از بزرگان منطقه که در این حادثه شماری از اعضای فامیل خود را از دست داده است به کرزی گفت: نظامیان آمریکایی به مردم ما ظلم می‎کنند و آتش را به روی مردم ما افروخته‌اند.

مردم منطقه هم در گفت‌وگوی تلفنی با کرزی از وی خواستند: این عمل وحشیانه نظامیان آمریکایی را بی پاسخ نگذارد و عاملان این حادثه را در افغانستان محاکمه کند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است، کرزی نیز در این گفت‌وگوی تلفنی به مردم این روستا وعده داد در رابطه با این حادثه با مقامات آمریکایی گفت‏وگو می‎کند و این حادثه را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

بر اساس این اطلاعات "رفیع الله" از زخمی شدگان این حادثه در گفت‌وگوی تلفنی با کرزی تصریح کرد: نظامیان آمریکایی در تاریکی شب وارد خانه‌ام شدند، اعضای خانواده‌ام را از خواب بیدار کردند و سپس همه را به رگبار بستند.

این حادثه باعث شد، رئیس جمهور افغانستان هیئتی را به ریاست رئیس ستاد مشترک ارتش افغانستان، معاون امنیتی وزارت کشور و معاون ریاست عمومی امنیت ملی برای بررسی بیشتر این حادثه تشکیل داد.

روز گذشته یک نظامی آمریکایی از پایگاه نظامی این نیروها در منطقه "پنجوایی" ولایت قندهار خارج شد و 16 ساکن یک روستا را که بیشتر آنان زنان وکودکان بودند به صورت وحشیانه به گلوله بست.

در شرایطی که افغانستان و آمریکا در حال مذاکره برای امضای پیمان استراتژیک هستند و به گفته وزیر دفاع افغانستان این مذاکرات در نقطه مطلوبی قرار دارد با این حال کشتار غیرنظامیان افغان توسط نظامیان خارجی به اوج خود رسیده و این روزها بسیاری از پدران و مادران افغان در سوگ عزیزان خود نشسته‌اند.

۱۳۹۰/۱۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...