نسخه چاپی

محمدرضا رضایی كوچی در گفتگو نما:

توزیع یارانه‌ها در كشور با عدالت همخوانی ندارد

عکس خبري -توزيع يارانه‌ها در کشور با عدالت همخواني ندارد

رئیس كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه حتماً باید نظام یارانه‌ای كشور مدیریت صحیحی پیدا كند، بیان داشت: متاسفانه افرادی هستند كه در قالب فعالیتشان میلیاردها تومان از یارانه ها برداشت می‌كند و این مسئله اصلا با عدالت همخوانی ندارد.

محمدرضا رضایی کوچی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی نما با اشاره به یارانه های پنهان در بخش مسکن و رفع این نقیضه اظهار داشت: قسمت عمده‌ای از یارانه های پنهان در بخش های عمرانی در تامین مصالح ساختمانی نهفته شده است.

وی تاکید کرد: درست است که واحدهای مسکونی در بنگاه های خصوصی تولید می شوند اما خیلی از این بنگاه‌ها از یارانه های پنهان استفاده می کنند.


رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ساخت و تولید مسکن از حامل‌های انرژی اعم از آب، برق ،گاز و سوخت استفاده می شود، بیان داشت: این موارد در قالب یارانه های پنهان به عمل می آیند و انتظار این است که همان طور که از یارانه های پنهان استفاده می کنند، منافع مردم کشور را هم ببینند.


وی تاکید کرد: از این رو وقتی ما در کشور به کالا و مصالح ساختمانی نیاز داریم نباید مصالح ساختمانی صادر شوند. همچنین ما در مقطعی در کشور دیدیم که کالای سیمان نایاب و همه پروژه‌های عمرانی تعطیل شده است لذا با بررسی هایی که کردیم، متوجه شدیم در پایانه های صادراتی الی ماشالله سیمان صادر می شود و این بدین منظور است که برخی ها تنها منافع خودشان را مدنظر قرار می‌دهند و مصالح کشور برایشان مهم نیست.


رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستگاه های نظارتی باید حتماً در این زمینه نظارت و کنترل لازم را داشته باشند، تصریح کرد: از این رو اگر قرار است این کالاها با قیمت واقعی فروخته شود باید یارانه آنها حذف شوند.

نماینده مردم حهرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حتماً باید نظام یارانه‌ای کشور مدیریت صحیحی پیدا کند، بیان داشت: متاسفانه نظام یارانه‌ای ما اینطور است که هرکس پول بیشتری داشته باشد می تواند از یارانه ها بهره بیشتری ببرد، اما ما افرادی را در روستاها داریم که نمی توانند از این یارانه ها استفاده کنند اما در کنار این افراد هستند افرادی که میلیاردها تومان در قالب فعالیتشان از یارانه ها برداشت می‌کند و این اصلا با عدالت همخوانی ندارد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر مصرف برخی از افراد در موضوع آب بسیار زیاد است و برخی آب را صرف استخرهای خانگی خود می‌کنند لذا این مسئله می تواند به هر صورت سازماندهی شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: البته امسال در بودجه سال ۱۴۰۰ اتفاق مناسبی رخ داد و مجلس در بودجه سال ۱۴۰۰ تصمیم گرفت هزینه های خانواده های کم مصرف را رایگان کند.

رضایی کوچی با بیان اینکه یارانه های پنهان تبعات اقتصادی فراوانی دارد،اظهارداشت: اگر ایرادات مربوط به قانون هدفمندی یارانه‌ها اصلاح شود احتمالاً بخشی از مشکلات کسری بودجه هم حل خواهد شد.

۱۴۰۰/۶/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...