نسخه چاپی

شورای همكاری خلیج فارس یا مجری طرح های امریكایی!

عکس خبري -شوراي همکاري خليج فارس يا مجري طرح هاي امريکايي!

درخواست اعضای شورا از تهران برای توقف هرچه سریع تر از آنچه اقدامات و سیاست های مداخله جویانه و تنش آفرینی در منطقه خوانده شده ...

به گزارش نما، شورای همکاری خلیج فارس؛ بلوک تجای ای که در واقع با هدف مقابله با آنچه که کشورهای حاشیه خلیج فارس آن را خطر انقلاب اسلامی می نامیدند در سال 1981 یعنی 2 سال بعد از انقلاب اسلامی ایران تشکیل شد.
در پی همین هدف بود که اعضای شورا یعنی کشورهای عربستان، امارات، بحرین، کویت ، عمان و قطر به صورت چشمگیری از عراق در جریان حمله به ایران حمایت مالی به عمل آوردند.
پس از آن امام خمینی(ره) این کشورها را به بازگشت به دامان اسلام و تلف نکردن ثروت ملت هایشان فراخواندند؛ اقدامی که با واکنش تند و خشونت آمیز مقامات سعودی مواجه شد و نیروهای عربستانی در مراسم سالانه حج به رویارویی و کشتار زائران ایرانی پرداختند.
پس از آن هم حکومت های این کشورها هرگونه اعتراض از سوی مردم بخصوص شیعیان را با برخورهای خشونت آمیز پاسخ می دادند.
اعضای شورای همکاری خلیج فارس که همواره از صدور انقلاب اسلامی ایران به کشورهای همجوار به ویژه شیخ نشین های خلیج فارس واهمه داشتند بسته به شرایط مختلف به مخالفت با ایران پرداخته و هربار در جلسات خود این موضوع را با اظهار نظر یا صدور بیانیه نشان دادند.
تا پیش از وقوع بیداری اسلامی در منطقه اعضای این شورا مکررا درباره وضعیت برنامه صلح آمیز هسته ای کشورمان، ادعای واهی امارات بر جزایر سه گانه یا نقش جمهوری اسلامی در عراق تشکیل جلسه داده و درباره آنها اظهار نظر کرده اند.
ابراز نگرانی درباره انرژی هسته ای ایران و ادعای تلاش برای عاری شدن منطقه از سلاح های کشتار جمعی در طول سالهای گذشته در حالی صورت می گرفت که بسیاری از ناظران سیاسی عرب ، زرادخانه هسته ای رژیم صهیونیستی را عامل تهدید جهان عرب بر می شمردند.
حمایت شورای همکاری خلیج فارس از ادعای واهی امارات برای تملک جزایر سه گانه ایرانی نیز از موضوعات جالب توجه درباره اقدامات این شورا علیه جمهوری اسلامی است؛ مساله ای که همواره با واکنش مقامات ارشد کشورمان روبرو شده و هرگونه ادعای امارات را بی پایه و اساس خوانده اند.
اما بالاخره آنچه که اعضای شورای همکای خلیج فارس را گردهم آورده بود اتفاق افتاد و کشورهای منطقه با جنبش های مردمی و اسلامی مواجه شد.
لذا جلسات این شورا رنگ دیگری به خود گرفت و عملا بر سر موضوع دخالت ایران در کشورهای متبوعشان متوقف شد.
آخرین بیانیه شورای همکاری خلیج فارس پس از نشست سی و سوم در منامه شاهدی بر این مدعا است که درباره دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عضو صادر شده است.
درخواست اعضای شورا از تهران برای توقف هرچه سریع تر از آنچه اقدامات و سیاست های مداخله جویانه و تنش آفرینی در منطقه خوانده شده درحالی مطرح شده که مقامات وزارت امور خارجه انتقال مسئولیت مشکلات داخلی کشورهای منطقه به خارج را نوعی فرار از واقعیت های موجود عنوان کردند.
مجموعه این اقدامات و بررسی سیر تشکیل و روند ادامه فعالیت شورای همکاری خلیج فارس طی سه دهه گذشته نشان می دهد که در واقع این شورا با اعمال نظر قدرت های استکباری تاسیس و در طول سال های گذشته نیز مجری طرح های لابی صهیونیستی در منطقه بوده است.
مساله ای که با رویکرد کاهش حضور نظامی امریکا در خاورمیانه مطابق بوده و نمونه بارز آن دخالت در امور داخلی سوریه و کمک های مالی و تسلیحاتی به معارضین سوری است.
معارضینی که عمدتا از سلفی های عربستان و مخالفان نظام بشار اسد به عنوان محور مقاومت بوده و با حمایت پشت پرده امریکا و رژیم صهیونیستی حمله به سوریه را هدف قرار داده اند.
در همین راستا است که انتقال ساختار این گروه از شورای همکاری به اتحادیه نیز در دستور کار اعضا قرار می گیرد تا پازل نفوذ امریکا بر منطقه به دست اعضای این شورا تکمیل شود.
منبع:روزنامه الترونیکی شما

۱۳۹۱/۱۰/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...