نسخه چاپی

الحوثی: تردید «گوترش» درباره احكام قضایی در یمن سیاسی است/«المشاط»: عملیات بازدارندگی در عمق عربستان ادامه خواهد یافت

عکس خبري -الحوثي: ترديد «گوترش» درباره احکام قضايي در يمن سياسي است/«المشاط»: عمليات بازدارندگي در عمق عربستان ادامه خواهد يافت

عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت كه ابراز تردید نماینده سازمان ملل متحد درباره احكام قضایی علیه جنایتكاران، سیاسی است.


به گزارش نمابه نقل از المسیره، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن در پاسخ به اظهارات «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل در انتقاد از صدور احکام اعدام در این کشور گفت: دستگاه قضایی یمن بر مبنای قوانین و حقوق مشروع حکم صادر می‌کند.


وی درباره ابراز شک و تردید آنتونیو گوترش به احکام دستگاه قضایی یمن گفت این اظهارات به درخواست کشورهای متجاوز به علت ارتباط نزدیک آن‌ها به جنایت‌ها‏‏، صورت گرفت.

روز شنبه ۹ نفر از افرادی را که در پرونده ترور شهید «صالح الصماد» رئیس سابق شورای عالی سیاسی یمن محکوم شده بودند، اعدام شدند.

این ۹ نفر متهم به دست داشتن در افشای مکان حضور شهید صالح صماد بودند و بعد از تفهیم اتهام توسط دادگاه دولت نجات ملی، در میدان «التحریر» شهر صنعاء اعدام شدند.

صالح الصماد آوریل سال ۲۰۱۸ در هنگام حضور میدانی در استان الحدیده در حمله پهپادی ائتلاف متجاوز سعودی به شهادت رسید.

دادگاه یمن در تاریخ ۲۴ آگوست سال گذشته میلادی حکم اعدام ۱۶ فرد در پرونده ترور شهید الصماد را صادر کرده بود.

المشاط: تا زمانی که تجاوز ادامه یابد همه گزینه‌ها روی میز است

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن در گفت‌وگو با المسیره اظهار داشت که مقاومت اسطوره‌ای ملت یمن و انسجام نهادهای دولتی در یمن بزرگترین دستاورد انقلاب ۲۱ سپتامبر است.

وی تاکید کرد که آمریکا عامل اصلی تجاوز علیه ملت یمن است و سایر کشورها ابزار اجرایی آن هستند.

المشاط گفت که مسئله فلسطین در صدر اولویت‌های انقلاب ۲۱ سپتامبر یمن قرار دارد و هر اندازه فشار بر ما بیشتر شود شوق و اشتیاق ما به برادرانمان در فلسطین و به مسئله فلسطین بیشتر می‌شود.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: ما می‌دانیم که آنچه با آن مواجه هستیم نتیجه مواضع صریح ما در قبال مسئله فلسطین است.

وی با انتقاد از نقش سازمان ملل در حمایت از کشورهای متجاوز و سرپوش گذاشتن بر جنایات آنها در یمن تاکید کرد که اصرار بر هرگونه مذاکره برای معامله پرونده انسانی با نظامی و سیاسی غیرقابل قبول است.

المشاط درباره سفر هیأت عمانی به این کشور گفت: عمانی‌ها از تمایل عربستان در بالاترین سطوح برای رسیدن به راه حل بحران در یمن خبر دادند ولی متاسفانه تغییر سریع این علاقمندی ما را غافلگیر کرد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت که نبرد مأرب نبردی راهبردی و برای آزادسازی بخش مهمی از کشور است.

وی تاکید کرد: ما علاقندی خود به برقراری صلح را به اطلاع طرف یمنی رساندیم و این در حالی است که طرف مقابل گرچه شعار صلح را مطرح می‌کند، اما در واقع بر خلاف صلح حرکت می‌کند.

این مقام یمنی درباره اظهارات وزیر خارجه یمن مبنی بر اینکه صلح در یمن نزدیک است گفت: در حال حاضر هیچ افقی برای راه حل سیاسی در یمن متصور نیستیم.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن اظهار داشت: تحولات اخیر در عرصه نظامی کشورهای متجاوز را مجبور به پذیرش صلح واقعی خواهد کرد.

المشاط تصریح کرد: آزادسازی مناطق اشغال شده کشور چه در مأرب و چه در مناطق دیگر از مسئولیت‌های ما است.

وی گفت: گزینه نظامی آخرین گزینه ما است. ما گزینه صلح را مطرح کردیم و این را به عربستان و به سازمان ملل متحد گفتیم. حتی به صورت غیر مستقیم این موضوع را با آمریکا مطرح کردیم.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت که عملیات بازدارندگی در عمق عربستان ادامه خواهد یافت و تا زمانی که تجاوز و محاصره ادامه یابد همه گزینه‌های ما روی میز است و احتمال هرگونه غافلگیری وجود دارد.
منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۶/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...