نسخه چاپی

جادوی تفكر ایرانی در آسیا بدون بچه معروف‌ها/ به ز دیروز با بهروز

عکس خبري -جادوي تفکر ايراني در آسيا بدون بچه معروف‌ها/ به ز ديروز با بهروز

تیم ملی والیبال ایران با كادری ایرانی توانست مدال طلای رقابت های قهرمانی آسیا را كسب كند.


به گزارش نما، بیست‌ویکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا به میزبانی ژاپن و در شهر چیبا برگزار شد. تیم ملی والیبال کشورمان پس از ناکامی در رقابت های المپیک، با تغییراتی گسترده و انتخاب یک مربی ایرانی به نام بهروز عطایی وارد این مسابقات شد.

ملی پوشان ایران در مرحله نخست این دوره از مسابقات توانستند با اقتدار تیم های هنگ کنگ، تایلنذد و پاکستان را از پیش رو بردارد. در ادامه شاگردان عطایی با تیم های کره جنوبی و چین تایپه مصاف دادند و موفق شدند این تیم ها را هم با نتیجه ۳ بر صفر شکست دهند. سروقامتان ایران در مرحله نیمه نهایی مقابل چین قرار گرفتند و با نتیجه ۳ بر یک از سد این تیم هم عبور کردند.

تیم ملی والیبال ایران که با شکست چین در مرحله نیمه‌نهایی به دیدار نهایی راه‌ یافته بود، در روز پایانی در سالن شماره یک مسابقات به مصاف ژاپن میزبان این مسابقات رفت و با اقتدار حریف را شکست داد. ملی‌پوشان والیبال ایران در این مسابقه در سه ست متوالی و با امتیازهای ۲۷ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۲ و ۳۱ بر ۲۹ به پیروزی رسیدند تا با هفت برد متوالی و واگذاری نتیجه تنها یک ست، عنوان قهرمانی جام بیست و یکم را به دست آورند.

به ز دیروز با بهروز!

تیم ملی والیبال ایران در این دیدار برای ششمین بار در دیدار نهایی رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا حضور یافت و با کسب مقام قهرمانی برای چهارمین بار بر روی سکوی نخست این مسابقات قرار گرفت، اما این قهرمانی یک تفاوت بسیار مهم با سه دوره قبل داشت و با کادر کاملا ایرانی به دست آمد.

جادوی تفکر ایرانی در آسیا بدون بچه معروف‌ها

پیش‌تر قهرمانی تیم ملی والیبال ایران با هدایت خولیو ولاسکو در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ و ایگور گولاکوویچ در سال ۲۰۱۹ به دست آمده بود. همچنین تیم ایران در سال‌های ۲۰۰۹ (مرحوم حسین معدنی) و ۲۰۱۵ (پیمان اکبری تیم ملی ب) در دیدار نهایی حضور یافت و در هر دوره نیز با شکست برابر ژاپن، نایب قهرمان قاره کهن آسیا شده بود. تیم ایران با شکست ژاپن در مسابقه امروز طلسم ناکامی برابر این تیم در دیدار نهایی قهرمانی مردان آسیا را نیز شکست. تیم ملی‌ والیبال ایران همچنین یک مدال برنز (۲۰۰۳) نیز در گنجینه افتخارات خود در این رقابت‌ها دارد.

ترین‌ها را ایرانی‌ها درو کردند

در پایان این رقابت‌ها کمیته فنی اسامی بازیکنان برتر را اعلام کرد که پنج بازیکن ایران در بین آن‌ها قرار داشتند و عنوان ارزشمندترین بازیکن به صابر کاظمی رسید.

ارزشمندترین بازیکن: صابر کاظمی از ایران

بهترین مدافع: علی‌اصغر مجرد از ایران و یونگ ژن لی از چین

بهترین لیبرو: محمدرضا حضرت‌پور از ایران

بهترین پاسور: جواد کریمی از ایران

بهترین پشت خط‌ زن: کنتو میااورا از ژاپن

بهترین دریافت کنندگان: میلاد عبادی‌پور از ایران و یوکی ایشیکاوا از ژاپن


ملی پوشان ایران با هدایت یک مربی ایرانی به نام بهروز عطایی و در غیاب ستاره هایی همچون سعید معروف، سید محمد موسوی، امیر غفور و ... توانستند شرایطی بهتر از گذشته را برای والیبال ایران رقم بزنند تا نشان دهند که جوانان شایسته و تفکر ایرانی حرف های زیادی برای گفتن دارد. علیرضا طلوع کیان، عظیم جزیده و حسین خوریانی از اعضای کادر فنی تیم ملی در این مسابقات بودند که حالا باید از آنها به عنوان پرچمداران مربیان ایرانی والیبال نام برد.

عملکرد والیبال ایران در این دوره از مسابقات و واگذاری تنها یک ست به رقبا بدون ستاره های همیشگی به معنی آینده ای روشن برای والیبال کشورمان است. حالا همه باید به مربیان ایرانی احترام بگذارند و با حمایت از آنها منتظر درخشش ستاره های جدید کشورمان در میادین بزرگتر باشند.

پاسخی محکم به منتقدان

در شرایطی که برخی ها منتظر ناکامی و شکست این تیم در رقابت های قهرمانی آسیا بودند، کسب مدال طلا و نمایش بی نقص ملی پوشان پاسخی محکم به منتقدان بود. والیبال ایران نشان داد که این پتانسیل را دارد تا با مربی ایرانی هم به موفقیت های بزرگی دست پیدا کند و شاید از حالا باید کم کم منتظر لژیونر شدن مربیان کشورمان هم باشیم.

شاید حالا علاقمندان به والیبال این حسرت را داشته باشند که چرا تیم ملی کشورمان در المپیک به مربیان داخلی اعتماد نکرد و با صرف هزینه های زیاد برای آلکنوی روس بازهم به اهدافش نرسید. باید به این موضوع توجه داشت که گذشته ها گذشته و حالا والیبال ایران با تفکر ایرانی تنها راه پیش دارد و نباید متوقف شود.

جای حسین کاظمی خالی

تنها نکته ناراحت کننده در قهرمانی تیم ملی کشورمان درگذشت حسین کاظمی، مربی تیم ملی جوانان بود که پس از دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان در نهایت دار فانی را وداع گفت.

کاظمی سال ها دستیار و دوست صمیمی بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی بود که خبر درگذشت وی تنها چند ساعت قبل از شروع مسابقه فینال روحیه کادر فنی و بازیکنان را خراب کرد. جای حسین کاظمی در بین والیبالی ها خالی بود تا شاهد درخشش ستاره های کشورمان در قاره کهن باشد.

تقوی: امیدها به آینده والیبال بالا رفت

سید میلاد تقوی ضمن تبریک این قهرمانی به مردم شریف و خانواده خوب والیبال ایران، در واکنش به کسب این مقام در خاک ژاپن، گفت: بعد از چند دیداری که در طول ماه‌های اخیر با تیم ملی ژاپن داشتیم، بالاخره بازیکنان جوان ایران با غیرت در خاک ژاپن بر تیم ملی این کشور غلبه کردند تا برای اولین بار با بهره‌گیری از کادرفنی تمام ایرانی، کاپ قهرمانی آسیا را به ایران بیاورند.

جادوی تفکر ایرانی در آسیا بدون بچه معروف‌ها

دبیرکل فدراسیون والیبال با بیان اینکه این پیروزی از چندین بعد برای ایران اهمیت داشت، تصریح کرد: نخست این‌که ایران با تیمی جوان راهی مسابقات شده بود؛ تیمی که نسبت به ترکیب گذشته، تجربه کم‌تری داشت اما نشان داد توانمندی‌هایش بسیار بیشتر از چیزی است که در طول چند سال گذشته به آن فکر می‌شد. این قهرمانی امیدها را به آینده تیم کنونی بالا برد. ضمن این‌که عملکرد خوب کادرفنی نشان داد که کادر تمام ایرانی می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف یاری کند.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۶/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...