نسخه چاپی

برخورد قاطع با اخلالگران در بازار مسكن

وزیر مسكن و شهرسازی از برخورد قاطع با كسانی كه با خرید و فروش تراكم در بازار مسكن اخلال ایجاد می‌كنند خبر داد.

به گزارش نما به نقل از فارس علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی در پایان جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره میزان واحد‌های مسکونی ساخته شده در استان تهران و نحوه توزیع آنها گفت: هم‌اکنون در ماه 800 هزار پروانه ساخت واحد‌های مسکونی صادر می‌شود که 25 درصد آن در شهر تهران است.

وزیر راه با بیان اینکه شهرک 100 هزار واحدی پرند و شهرک 80 هزار واحدی پردیس طرح مسکن مهر در تهران وجود دارد گفت: شهرک هشتگرد نیز هم‌اکنون در محدوده استان البرز قرار دارد اما بخش زیادی از ساکنان تهران در آن برای خرید واحد‌های مسکن مهر ثبت‌نام کرده‌اند.

نیکزاد ادامه داد: علاوه بر این تعداد مردم خود نیز به صورت خود مالک پروانه‌های ساخت و ساز را اخذ می‌کنند که همین ارقام نشانه حجم بالای ساخت و ساز است.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره بحث تحقیق و تفحص از وزارت مسکن و شهرسازی ادامه داد: تحقیق و تفحص حق مجلس است اما تاکنون چنین مسئله‌ای به هیچ عنوان منعکس نشده است.

وزیر مسکن و شهرسازی در پاسخ به سوال دیگری درباره میزان واحد‌های مسکونی ساخته شده در کل کشور و نگرانی از جهش ناگهانی آن گفت: بر طبق سرشماری آمار نفوس و مسکن در سال 90 تعداد واحد‌های مسکونی 21.2 میلیون و تعداد خانوار‌ها 21.16 میلیون خانوار بوده است و برای اولین بار تعداد واحد‌های مسکونی از تعداد خانوارها پیشی گرفته است.

وزیر مسکن و شهرسازی ادامه داد: به نظر من باید ما بر روی مشکل خانه‌های خالی متمرکز شویم چرا که نزدیک به یک میلیون و 663 هزار مسکن خالی وجود دارد که 373 هزار عدد از آنها در تهران است.

وزیر مسکن و شهرسازی همچنین از برخورد با کسانی که با خرید و فروش تراکم در بازار مسکن اخلال ایجاد می‌کنند خبر داد.

۱۳۹۱/۱۰/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...