نسخه چاپی

بهروز محبی نجم آبادی در گفتگو با نما:

تسهیل در صدور مجوزها ی كسب و كار پایانی برای رانت ها و امضاهای طلایی است

عکس خبري -تسهيل در صدور مجوزها ي کسب و کار پاياني براي رانت ها و امضاهاي طلايي است

عضو كمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه طرح تسهیل در صدور مجوز‌های كسب و كارها،كسب و كارها را تفكیك كرده است،گفت: این طرح از امضا‌های طلایی جلوگیری خواهد كرد.

بهروز محبی نجم آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار «نما» با اشاره به فواید طرح تسهیل در صدور مجوز‌های کسب و کار که اخیراً مورد تصویب مجلس قرار گرفت، گفت: ما گاهی برای شروع کسب و کاری باید یک روند و یک مجوز‌هایی را اخذ می‌کردیم، اما این طرح آمده و اذعان داشته که برای شروع برخی از کسب و کار‌ها تنها ثبت آن کسب و کار در سامانه منظور شده کافی است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس تاکید کرد: در واقع قانون قرار است مراقبت‌ها و مواظبت‌های پسینی را بعد از صدور مجوز مد نظر قرار دهد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: متاسفانه پیش از این، وقتی جوانی که قصد داشت یک گلخانه احداث کند، فضا آنقدر برای شروع کسب و کار ناامن می‌شد که آن جوان برای رسیدن به این هدف به کلی پشیمان می شد لذا این طرح آمده و این کسب و کار‌ها و صدور مجوز برای آن‌ها را تفکیک کرده است.

عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی بیان داشت: همچنین این طرح فضایی را ایجاد کرده که صدور کسب و کار بر اساس مواد مندرج تسهیل شود همچنین در این طرح پیش بینی شده که اگر کسب و کاری خلاف محیط زیست و مسائل خاص کشور و قوانین بالادستی نباشد، می‌تواند مراحل کسب مجوز را به سرعت طی کند.

محبی نجم آبادی تاکید کرد: همچنین ما در بحث دفتریاران ماده‌ای را در این طرح پیش‌بینی کردیم و گفتیم که مدیران عالی استانها براساس نیازشان مجوز لازم را صادر کنند ضمناً انتقال مجوز در این بخش تنها به افرادی داده می‌شود که امتحان داده و نمره لازم را آورده اند، لذا این طور نیست که این مجوز در ساختار وراثتی به فرد دیگری منتقل شود.

این نماینده مجلس بیان داشت: در جریان این طرح اتفاقات بزرگی مدنظر قرار گرفته و بنده فکر می‌کنم این قانون یکی از بهترین قانون‌های مجلس یازدهم قلمداد خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و مجاسبات مجلس اظهارداشت: در قالب این طرح ما دیگر از امضا‌های طلایی جلوگیری خواهیم کرد البته حذف امضا‌های طلایی مورد اراده دولت است و گفته شده با ایجاد سامانه‌های مذکور باید این امضا‌ها به طور کل برچیده شود.

۱۴۰۰/۶/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...