نسخه چاپی

ابوالفضل ابوترابی در گفتگو با نما مطرح كرد:

گروگان گرفتن سلامت مردم برای تصویب FATF

عکس خبري -گروگان گرفتن سلامت مردم براي تصويب FATF

نماینده مردم نجف آباد در مجلس گفت: به اعتقاد بنده دولت قبل به ویژه رئیس جمهور سابق وضعیت معیشتی، اقتصاد و حتی مسئله كرونا را گروگان گرفت تا نظام جمهوری اسلامی ایران را به پیوستن به FATF وادار كند.

ابوالفضل ابوترابی در گفت و گو با خبرنگار «نما» با اشاره به برخی حواشی مبنی بر تسریع در واکسیناسیون عمومی از سوی دولت سیزدهم و مرتبط کردن این موضوع به اقدامات دولت دوازدهم، گفت: علی‌رغم این که روحانی و ظریف ادعای زیادی داشتند، اما زبان دنیا را به خوبی بلد نبودند. مطمئن باشید که اگر الان هر فردی از طیف دولت قبل رئیس‌جمهور می‌شد، به بهانه‌های مختلف از جمله عدم پیوستن ایران به FATF واکسن وارد کشور نمی‌کردند.

وی ادامه داد: دولت قبل هم این موضوع را مطرح کرد. به گونه‌ای که ربیعی، سخنگوی دولت قبل و شخص رئیس جمهور سابق هم این موضوع را مطرح کردند و گفتند علت عدم واردات واکسن وضعیت ایران نسبت به FATF است و با این بهانه، گفتند که راه‌حل واردات واکسن آن است که ما به FATF بپیوندیم.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:دولت قبلی به بهانه FATF معیشت مردم را گروگان گرفت. به اعتقاد بنده حسن روحانی در اوج بیماری کرونا عمداً سفر‌های مردم به شهر‌های دیگر و به ویژه در ایام تعطیلات را آزاد می‌گذاشت. وزیر بهداشت و درمان سابق هم از این مسئله بسیار ناراحت شد و خون دل خورد و چندین بار هم گفت که در زمان مقتضی، توضیحاتی را درباره تصمیمات ستاد ملی کرونا ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: به اعتقاد بنده دولت قبل به ویژه رئیس جمهور سابق وضعیت معیشتی، اقتصاد و حتی مسئله کرونا را گروگان گرفتند تا نظام جمهوری اسلامی ایران را به پیوستن به FATF وادار کنند.

ابوترابی بیان کرد: دولت سابق با این شعار که FATF نمی‌گذارد واکسن وارد کشورمان شود، واکسن وارد نکردند، اما واقعیت مطلب این بود که آنان سوء مدیریت داشتند، نفوذی در دولت قبلی بسیار زیاد بود و از سوی دیگر زبان دنیا را هم به خوبی بلد نبودند.

وی تاکید کرد: با موفقیت رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری و عزم و اراده دولت جدید این مشکل حل شد، چرا که دولت جدید نشان داد به خوبی زبان دنیا را بلد است و می‌فهمد و در نتیجه، سرازیر شدن واکسن به داخل کشورمان را شاهد بودیم.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته همه این اقدامات در دولت آقای رئیسی در حالی صورت می گیرد که جمهوری اسلامی ایران همچنان به FATF نپیوسته است. سید ابراهیم رئیسی با وجود همان شرایط سابق توانست مشکل واردات واکسن را مرتفع کند. هیچ شرایطی تغییر نکرد و فقط حسن روحانی رفت و سید ابراهیم رئیسی جای وی را گرفت و می‌دانست که با دنیا چطور حرف بزند. لذا رئیس‌جمهور جدید نشان داد که بلد است با دنیا چگونه صحبت کند و تعامل داشته باشد.

وی اظهار داشت: سرازیر شدن واکسن کرونا به کشورمان فقط به همت سید ابراهیم رئیسی، وزارت امور خارجه و وزارت بهداشت و درمان بود که حتی در ایام تعطیل هم تعاملات خود را با کشور‌های خارجی برای رفع مشکل مذکور افزایش دادند و نتیجه آن را دیدیم.

ابوترابی تصریح کرد: هماهنگی‌هایی برای واردات واکسن به کشورمان از سوی رئیس‌جمهور انجام شد و وزارت امور خارجه و وزارت بهداشت درمان هم آن را در میدان عملیاتی کردند.

وی متذکر شد: زمانی که رئیس جمهور چین در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی به ایران آمد، روحانی با او رفتار بسیار بد و غرور آمیزی داشت، اما سید ابراهیم رئیسی با مسئولان کشور‌های مختلف و همسو مانند چین رفتار احترام آمیزی داشت و قطعاً کشورهایی، چون چین تفاوت رفتار رئیس جمهور فعلی با رئیس‌جمهور سابق را مورد توجه قرار می‌دهند و به همین دلیل روابط خود را با ما افزایش می‌دهند.

وی بیان کرد: مجددا تاکید می‌کنم که اگر فردی از طیف حسن روحانی در حال حاضر رئیس جمهور کشورمان شده بود، مجددا معیشت مردم را گروگان می‌گرفتند.

ابوترابی گفت: همچنین علیرغم اینکه میزان قطعی برق مثل قبل است، اما می‌بینیم که قیمت سیمان از زمانی که دولت رئیسی روی کار آمده است، کاهش یافته است. در یک ماه اخیر هیچ اتفاقی در زمینه تولید برق رخ نداده است و فقط رئیسی رانت خواران و دلالان این بخش را جمع کرد.

وی ادامه داد: در بحث مرغ هم همین مسئله را شاهد هستیم. دلالان و رانت خواران در وزارت صمت و فرایند توزیع مرغ جمع آوری شدند و آثار مثبت آن را در بازار می‌بینیم و انتظار داریم که این رویه ادامه داشته باشد.

۱۴۰۰/۶/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...