نسخه چاپی

جدیدترین اخبار كرونا در ایران؛

افزایش نرخ ابتلا برای دومین روز متوالی در این هفته / تعطیلات هفته آینده نگرانی تازه

عکس خبري -افزايش نرخ ابتلا براي دومين روز متوالي در اين هفته / تعطيلات هفته آينده نگراني تازه

درحالی برای دومین روز متوالی در هفته جاری روند افزایشی نرخ ابتلا ادامه دار شده است كارشناسان براین باورند نباید قدرت سرایت دلتا را نادیده گرفت و درصورت بی‌توجهی پیك ششم به‌زودی آغاز می‌شود.


به‌گزارش نما، بررسی‌ دقیق آمارهای منتشر شده از سوی وزارت بهداشت نشان می‌دهد برای دومین روز متوالی نرخ ابتلا هرچند اندک اما روند صعودی به خود گرفته و در پی آن موارد بستری نیز افزایشی شده است، این اتفاق می‌تواند زنگ هشداری برای شکل‌گیری موجی تازه در آینده نزدیک باشد.

کارشناسان بهداشت و درمان دراین زمینه معتقدند رشد ۸.۹ درصدی نرخ ابتلا و همچنین ۱۷.۴ درصدی موارد بستری در مراکز درمانی در واقع زنگ هشداری از افتادن مهره‌های یک دومینوی نگران کننده در دوره همه‌گیری و فعالیت ویروس دلتا است که می‌تواند در صورت بی‌توجهی منجر به بحرانی تازه در این زمینه باشد.

به گفته این افراد علی‌رغم تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های مناسب وزارت بهداشت در چند هفته اخیر که توانسته حجم بالایی از افراد جامعه را در مقابل ویروس منحوس واکسینه کند این واقعیت همچنان پابرجاست که این روند فعلا در قطع زنجیره ابتلا اثرگذاری بالایی ندارد و تنها در صورت شکل گیری پیک ششم می‌تواند از میزان مرگ و میر و موارد بستری بیماران در مراکز درمانی کاسته و مدیریت شرایط را ساده‌تر کند.

از این رو کارشناسان تاکید می‌کنند رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نکته‌ای تعیین کننده است تا با این مورد کم هزینه مانع از شکل‌گیری خوشه‌های جدید ابتلا در شرایط فعلی شناخته شود اما نکته نگران کننده اینجاست که با آغاز فصل پاییز و کاهش تدریجی دما موضوع تهویه مناسب هوا در محیط‌های بسته به‌خصوص اداره‌ها و موسسات می‌تواند به این نگرانی‌ها دامن زده و مشکل آفرین باشد.

از سوی دیگر این گروه با اشاره به نزدیک شدن تعطیلات هفته آینده براین باورند که بی‌توجهی به موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی در این دوره و البته جابه‌جایی گسترده جمعیت در گوشه و کنار ایران نهایتاً منجر به شکل‌گیری موجی تازه از بیماری خواهد شد و برای تثبیت شرایط و ادامه روند کاهشی پیک پنجم لازم است مسئولان مربوطه برنامه‌ریزی دقیق و مناسبی ارائه کنند.

استان آذربایجان غربی/ ۹۲۵ نفر بیمار مشکوک به کرونا شناسایی شد

جواد آقازاده، با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در شبانه روز گذشته تعداد ۹۲۵ نفر بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شد و ۳۱۳ نفر نیز در بخش آی سی یو بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی افزود: همچنین دو هزار و ۱۱۹ نفر بستری سندروم حاد تنفسی ثبت و ۶۳ نفر نیز در سطح استان تحت دستگاه ونتیلاتور قرار گرفتند.

وی از ابتلای یک هزار و ۱۲۳ نفر به کرونا خبر داد و تصریح کرد: تاکنون ۲۶۶ هزار و ۲۶ نفر به این ویروس مبتلا شدند.

آقازاده با اشاره به فوت ۲۵ نفر دیگر در شبانه روز گذشته بیان کرد: در این راستا آمار کل فوتی ها به ۶ هزار و ۱۱۶ نفر رسید.

وی از واکسیناسیون ۶۰ هزار و ۲۷۱ نفر دیگر در استان خبر داد و گفت: تاکنون یک میلیون و ۵۷۴ هزار و ۷۵۸ نفر واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

استان بوشهر/ کاهش چشمگیر موارد فوتی

سعید کشمیری با بیان اینکه این استان از خروش خشمگین پیک پنجم کرونا گذر کرده است اظهار داشت: کاهش تعداد مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها حکایت گذر استان بوشهر از پیک پنجم کرونا دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، با بیان اینکه این استان روز به روز حال و رنگ و روی آن بهتر می‌شود گفت: هم اکنون در بخش اورژانس بیمارستان‌های استان بوشهر هیچ بیمار کرونایی وجود ندارد و این درحالی است که برخی از بیمارستان‌های استان حتی در بخش بستری هم مریض کرونایی ندارند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر از تبدیل رنگ کرونایی شهرهای استان و گذر از رنگ قرمز خبر داد و بیان کرد: در پیک پنجم کرونا روزانه بیش از ۶۰۰ نفر به کرونا مبتلا و ۲۰۰ نفر بستری می‌شدند و اکنون این تعداد به‌شدت کاهش یافته و بستری‌ها روزانه ۶۰ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون تعداد بستری بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر به کمتر از ۳۰۰ نفر رسیده است خاطر نشان کرد: از بستری‌های یک‌هزار نفری اکنون به گذر از پیک پنجم به ۲۶۲ نفر رسیده که این آمار سیر نزولی دارد.

کشمیری تعداد بستری‌های بخش کرونایی در روز گذشته را ۶۳ بیمار دانست و افزود: از این تعداد بستری در بخش کرونایی، ۲۸ مورد آنها به کرونا مثبت، قطعی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، با اشاره به اینکه اکنون ۴۴ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان بستری هستند تصریح کرد: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، ۲۳ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با اشاره به اینکه فوتی‌های کرونایی استان بوشهر به کمترین تعداد رسید گفت: متأسفانه روز گذشته یک خانم ناشی از ابتلا به کرونا با ۵۸ سال سن با سابقه بیماری زمینه‌ای قلبی و فشار خون فوت کرد و تعداد جان باخته‌های این بیماری تاکنون در استان به یک‌هزار و ۹۲۵ نفر رسید.

کشمیری از کاهش ۸۰ درصد بستری بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر خبر داد و افزود: خوشبختانه روز گذشته ۴۱ بیمار بخش کرونایی با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد ۲۹ نفر از آنها مثبت قطعی بوده‌اند.

وی تعداد بیماران کرونایی شناسایی شده در استان بوشهر را تاکنون ۸۵ هزار نفر اعلام کرد و تصریح کرد: تاکنون افزون بر ۵۷ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان بوشهر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و این درحالی است که سن واجدان شرایط دریافت واکسن کرونا در شهرها و روستاهای استان بوشهر به کمتر از ۱۸ سال کاهش یافته است.

استان خراسان رضوی / روند واکسیناسیون با سرعت ادامه دارد

محمد جعفر صادقی اظهارداشت: در حال حاضر ۵۸ پایگاه و مرکز واکسیناسیون در مناطق زیر پوشش دانشگاه راه اندازی شده است که از مجموع واکسن‌های تزریق شده، یک میلیون و ۶۶۸ هزار و ۴۵۱ مورد دز اول و ۷۰ هزار و ۲۱۷ واکسن نیز در دز دوم بوده است.

وی افزود: در حال حاضر ظرفیت تزریق روزانه ۱۰۰ هزار دز واکسن در مناطق زیر پوشش دانشگاه فراهم شده است، روز گذشته بیش از ۷۵ هزار دز واکسن در مناطق زیر پوشش تزریق شد.

رییس اداره پیشگیری و مبازره با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گروه‌های سنی بالای ۱۸ سال درخواست کرد با مراجعه به نزدیکترین مرکز واکسیناسیون نسبت به دریافت واکسن خود اقدام کنند.

صادقی با بیان اینکه در آستانه فصل سرما و احتمال افزایش مجدد تعداد بیماران سرپایی و بستری پیش بینی می‌شود گفت: باید قبل از پیک ششم جمعیت بالایی از مردم باید واکسینه شوند تا به طور مجدد شاهد شرایط بحرانی و روند افزایشی تعداد بیماران و فوتی‌ها نباشیم.

استان خوزستان/واکسیناسیون دانش‌آموزان سال آخر متوسطه دوم

فرهاد ابول‌نژادیان اظهار داشت: برای بازگشایی مدارس یکی از شروط اصلی دریافت واکسن است که دانش آموزان باید حتما واکسن دریافت کرده باشند.

وی افزود: با توجه به افزایش میزان واکسن، در مرحله اول تزریق واکسن به دانش‌آموزان کلیه دانش‌آموزانی که از ابتدای مهرماه وارد سال آخر متوسطه دوم می‌شوند در برنامه دانشگاه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: این دانش آموزان برای دریافت واکسن می‌توانند به مراکز تجمیعی واکسیناسیون در سطح استان خوزستان مراجعه کنند. واکسیناسیون سایر دانش‌آموزان هم به زودی آغاز می‌شود.

وی افزود: تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دوز واکسن در استان خوزستان تزریق شده است و امیدواریم با توجه به موجودی مناسب واکسن در استان شاهد مشارکت همه مردم در واکسیناسیون باشیم تا با ایجاد ایمنی مطلوب در جامعه از ایجاد موج بعدی بیماری کرونا جلوگیری شود.


استان فارس/ ۲۸۷ مورد بستری جدید

راساس آخرین اعلام رنگ‌بندی استان‌ها تنها ۳ شهرستان استان فارس در وضعیت پرخطر یا قرمز قرار دارد و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد یا نارنجی هستند همچنین آمارها نیز روند رو به بهبود و مطلوبی را در استان فارس نشان می‌دهد.

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در مجموع بیش از یک میلیون و ۴۹۴ هزار و ۸۹۶ مورد تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام شده که از این تعداد یک میلیون و ۳۱۶ هزار و ۱۱۰ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده و با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۳۹۶ هزار و ۱۲ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۱۷۸ هزار و ۷۸۶ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۳۹ هزار و ۳۹۲ بیمار مثبت و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۳۵ هزار و ۴۰۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

با اعلام جان باختن هفت هم استانی دیگر طی شبانه روز گذشته در اثر بیماری کووید ۱۹، مجموع جان‌باختگان ناشی از این بیماری از ابتدای شیوع تا کنون به ۶ هزار و ۵۴۸ نفر رسیده که کارشناسان بر این باور هستند که کاهش میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در استان نشانگر تاثیر واکسیناسیون است.

با بستری ۲۸۷ بیمار جدید مبتلا یا مشکوک به علائم کرونا در بیمارستان‌های استان در شبانه روز گذشته، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم کرونا که در بیمارستان‌های استان بستری هستند به دو هزار و ۴۴۵ نفر رسیده است که از این تعداد ۲۷۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

استان قزوین/ کاهش ۳۰ درصدی موارد بستری

در شبانه‌روز اخیر مجموع آمار مبتلایان کرونایی به ۱۰۸ هزار و ۸۷۱ نفر رسید که از این جمعیت ۳۹ هزار و ۳۵۹ نفر به دلیل علائم حاد تنفسی بستری شدند که ۳۰ هزار و ۷۴۵ نفر (۷۸.۲ درصد) از آنها در نهایت بهبود یافته و ۲ هزار و ۳۷۰ نفر هم جان خودت را از دست دادند. همچنین آمار موارد محتمل و مشکوک ابتلا هم به ۱۹ هزار و ۶۱ نفر رسید و آمار بستری‌های موقت هم با فقط ۴ نفر افزایش ۳ هزار و ۲۵۵ نفر شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین از کاهش ۲۵ درصدی موارد قطعی ابتلای روزانه کرونایی خبر داد و اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۱۰ بیمار کرونایی جدید در آزمایشگاه‌های منتخب کووید استان قزوین شناسایی شد که این آمار در مقایسه با روز پیش ۱۰۱ نفر کمتر شده است.

پیمان نامدار با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی آمار بستری‌های کرونایی روزانه اضافه کرد:‌ در شبانه‌روز اخیر ۹۷ بیمار کرونایی به خاطر علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند که این آمار نسبت به روز قبل ۴۱ نفر کاهش یافته است.

وی ادامه داد: با این حال آمار بیماران بدحال بستری‌شده زیر دستگاه کمک‌تنفسی ۴ درصد افزایش یافت و در حال حاضر ۴۹ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که این آمار ۲ نفر بیشتر از روز گذشته است. با این حال میزان مرگ‌ومیر کرونایی ۱۰ درصد کاهش یافت و در ۲۴ ساعت گذشته ۹ بیمار بدحال ما به خاطر شدت علائم بیماری جان خود را از دست دادند.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان قزوین همچنین از کاهش ۱۴ درصدی آمار بهبودیافتگان خبر داد و گفت: در شبانه‌روز اخیر ۱۰۸ بیمار کرونایی با علائم قطعی نقاهت از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ما بستری شدند که این آمار نسبت به روز پیش ۱۸ نفر کمتر شده است.

نامدار با بیان اینکه آمار کل بستری‌های کرونایی بالاخره به زیر ۶۰۰ نفر رسید، افزود: در نهایت هم مجموع آمار بستری‌های کرونایی فعلی در بیمارستان‌های استان قزوین با بیش از ۴.۳ درصد کاهش به ۵۷۵ نفر رسید که ۲۶ نفر کمتر از روز گذشته شده و در مقایسه با بالاترین آمار بستری‌های ما در پیک پنجم ۴۱.۵ درصد کاهش یافته است.

جزیره قشم/ ۲۳۷ فوتی از ابتدای همه‌گیری

به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم، از امروز (سه‌شنبه ۳۰شهریورماه) محدودیت‌ دریافت واکسن کرونا برای ۱۸ ساله‌های قشمی و همچنین افراد غیربومی که محل کار آنان در این شهرستان است، حذف شده است.

دکتر حمید رضا بهزادی اظهار داشت: براساس این تصمیم، تمام متولدان سال ۱۳۸۲ بدون توجه به ماه تولد و همچنین فعالان اقتصادی این منطقه امکان تزریق واکسن در مراکز مجاز اعلام شده را دارند.

وی با اعلام اینکه تمام کسبه، کارکنان شرکت‌های نفتی، نیروهای نظامی و انتظامی ساکن قشم می‌توانند به اتفاق خانواده خود برای واکسیناسیون اقدام کنند، افزود: این گروه برای دریافت واکسن کرونا باید یکی از مدارک معتبر مانند پروانه کسب، کارت تندرستی دارای تاریخ معتبر، کارت شناسایی محل اشتغال و یا دفترچه بیمه را همراه داشته باشند.

مدیر شبکه بهداشت قشم بیان داشت: امیدواریم با اتمام عملیات واکسیناسیون و دریافت هر دو دوز از سوی ساکنان شهرستان قشم، شاهد روند سرعتی سلامت مردم در برابر ویروس کووید ۱۹ در این شهرستان و در کل ایران و جهان باشیم و مردم بار دیگر روی خوش زندگی را با فعالیت‌های تحصیلی و شغلی ادامه دهند.

امیدواری مسئولان بهداشت و درمان قشم در زمینه ارتقای سلامت اجتماعی در برابر ویروس مهلک کرونا، خبر خوشی است که باید همه ما با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا آن را پاس بداریم و بدانیم بی تفاوتی و کم توجهی به آن امکان درگیری دوباره مردم با این ویروس مهلک و سختی دوباره کادر درمان را به همراه خواهد داشت.

در همین حال بهزادی درباره آمار فوتی‌های کرونایی در قشم، گفت: متاسفانه از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۲۳۷ نفر از همشهریان ما در قشم جان خود را به خاطر ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند.

وی یادآور شد: نگرانی از آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا موجب سرعت بخشیدن به واکسیناسیون مردم قشم شد و از طرف دیگر رعایت کامل پروتکل‌ها از سوی مردم، سرعت مبتلایان به کرونا و موارد بستری در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم را به شدت کاهش داد.

به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم، هم اینک آمار بستری‌های کرونایی در قشم ۲۵ نفر است و کادر درمان با آرامش کامل در حال ارائه خدمات به انان هستند و انتظار می‌رود به زودی در بیمارستان قشم اثری از حضور افراد کرونایی دیده نشود.

وی اظهار کرد: کل موارد تزریق واکسن کرونا از ابتدا تاکنون به حدود ۸۰ هزار دوز رسیده است که نزدیک به ۷۰ درصد جمعیت قابلیت دریافت واکسن قشم می‌باشد و خوشبختانه آمار روزانه بیماران مثبت کرونایی در قشم هم به دلیل واکسیناسیون‌های انجام شده تک رقمی شده است.

تغییر رنگ سیاه و قرمز کرونایی قشم پس از ۷ ماه و رسیدن به رنگ نارنجی و زرد، نشان از اتفاقات مثبتی دارد که در حوزه واکسیناسیون با آغاز به کار دولت سیزدهم رقم ایجاد شده است و مردم باید قدردان این فرصت باشند و نقش مهم خود را برای گذر کامل از دنیای کرونایی به سمت دنیای عاری از کرونا را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا، ایفا نمایند.

استان کرمان/۲۰ مورد فوتی تا ظهر روز قبل

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان نیز با اشاره اینکه متولدین ۱۳۸۳ و قبل از آن می‌توانند برای تزریق واکسن در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند ادامه داد: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان ۵۵۹ مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۳۱۲ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: ۲۷ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۷۷ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۴۳ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۱۰۰ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری ۸۴ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید ۱۹، تاکنون به ۳۸ هزار و ۷۲۶ مورد رسیده است.

وی به فوت ۲۰ بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۴ هزار و ۶۱۸ نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان یک میلیون و ۱۲۲ هزار و ۸۵۶ مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را ۵۴۳ هزار و ۹۶۴ مورد است.

حسین صافی‌زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه محدودیت سنی برای تزریق واکسن کرونا در استان کرمان برداشته شده اظهار داشت: نوع واکسنی که برای دانش آموزان در نظر گرفته شده سینوفارم و پاستور است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه ۵۰ پایگاه تجمیعی واکسیناسیون به همراه مراکز جامع سلامت در سطح استان در نظر گرفته شده گفت: در سطح دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۱۶ پایگاه تجمیعی داریم.

استان کرمانشاه/اقدام‌های قابل توجه واکسیناسیون

منصوری رئیس بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه اظهار داشت: به منظور انجام خدمت بیشتر به مردم‌ در زمینه واکسیناسیون عمومی، به همت اعضای بسیج جامعه پزشکی استان ، در مرکز تجمیعی حضرت خدیجه کبری(س) واکسیناسیون شبانه راه‌اندازی شد.

وی عنوان کرد: همشهریان عزیز می‌توانند از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب به طور یکسره با مراجعه به این مرکز واکسن ‌خود را دریافت کنند.

سرهنگ بهشتی فرمانده سپاه ناحیه کرمانشاه اظهار داشت: ما توانمندی سه شیفته کردن تمام مراکر تجمیعی را داریم و بسیجی‌ها همچون دفاع مقدس آماده رفع این بحران هستند.

با فراهم شدن شرایط تزریق آسان کرونا افرادی که تاکنون واکسن نزده‌اند باید عجله کنند تا زودتر به ایمنی جمعی دست یابیم و به گفته رئیس مرکز بهداشت استان افراد بالای ۱۸ سال تنها ۱۲ روز دیگر برای زدن واکسن فرصت دارند.

ابراهیم شکیبا رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به عبور از قله پیک پنجم و کاهش موارد بیماری در جامعه، فرصت مناسبی جهت واکسیناسیون افراد به وجود آمده است.

وی عنوان کرد: در فرصت پیش رو تا پیک‌احتمالی بعدی باید اکثریت جامعه در مقابل این بیماری واکسینه شوند تا شاهد مرگ عزیزانمان نباشیم.

شکیبا گفت: با توجه به اینکه پیک بعدی در آبانماه پیش بینی می شود، اقدام فوری همه افراد جهت واکسیناسیون ضروری است، چرا که پس از دریافت دو دوز واکسن و ۱۵ روز پس از آن می توانند در اوایل آبان از کارزار سخت پیک بعدی نجات پیدا کنند.

وی افزود: بنا بر این در جهت سلامت جامعه، مقرر شده است در فاصله زمانی ۱۲ روز پیش رو یعنی تا دهم مهرماه این اقدام گسترده انجام شود.

شکیبا عنوان کرد: لذا سقف تزریق واکسن افراد بالاتر از ۱۸ سال تا دهم مهرماه تعیین می‌شود و لازم است همه هم‌استانی‌ها در این مدت حداقل دز اول واکسن خود را دریافت کنند.

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: پس از این سقف زمانی واکسیناسیون نوجوانان و دانش آموزان به طور گسترده تر شروع می‌شود.

وی افزود: خواهشمندم عزیزان مراجعه به مراکز واکسیناسیون را به روزهای پایان سقف تعیین شده موکول نکنند و از امروز به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.


منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۶/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...