نسخه چاپی

عضو كمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس بررسی كرد:

پیام عضویت ایران در شانگهای به گروه 1+4

عکس خبري -پيام عضويت ايران در شانگهاي به گروه 1+4

عضو كمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی گفت:با عضویت در این پیمان به غربی‌ها و اروپایی‌ها این پیام را می‌دهیم كه ما تمام تخم مرغ‌هایمان را در سبد ارتباط با غربی‌ها نگذاشته ایم و دیگر مثل گذشته نیست كه برای كسب امتیاز‌های جزئی در برجام، حاضر به دادن امتیاز‌های بزرگتری به كشور‌های پنج به علاوه یك باشیم.



جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار «نما» با اشاره به عضویت ایران در پیمان شانگهای و تاثیرات اقتصادی این مسئله برای کشور اظهار داشت: در حال حاضر فرصت بسیار خوبی فراهم شده تا با جدی گرفتن این ارتباطات و مشارکت‌ها بتوانیم تحریم‌ها را دور بزنیم و امکان فروش نفت و کالا‌های غیر نفتی را به دست بیاوریم.این نماینده مجلس اظهارداشت: همچنین ما می‌توانیم امکان واردات تجهیزات و ماشین آلات و فناوری مورد نیازمان را در قالب این ارتباطات فراهم کنیم.

عضو «کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس تاکید کرد: همچنین به دنبال این عضویت باید بحث قرارداد ۲۵ ساله با چین را جدی بگیریم و با کشور‌های دیگر هم قرارداد‌های بلندمدت تنظیم کنیم که در سایه این قرارداد‌های بلند مدت یک فضای اطمینان‌بخش در کشور حاکم می‌شود تا فعالان اقتصادی بیایند و در این بخش‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

قادری با بیان اینکه اگر امکان چشم‌انداز روابط با کشور‌های خارجی در دولت آتی مشخص شود این مسئله به خودی خود زمینه را برای تحرک اقتصادی فراهم می‌کند، بیان داشت: بنده معتقدم باید هرچه زودتر تعاملات و ارتباطات را با کشور‌های همسایه تقویت کنیم. همچنین ما باید خطوط ریلی خود را با این کشور‌ها توسعه و ارتباطات دریایی و هوایی خود را گسترش بدهیم و همینطور از ظرفیت کشور‌های عضو برای تامین نیاز‌های داخلی خودمان و همچنین صادرات کالا‌های تولید داخل، استفاده کنیم.

این نماینده مجلس اظهار داشت: عضویت ایران در پیمان شانگهای فرصت بسیار خوبی است لذا این پیمان نه تنها می‌تواند ارتباطات ما با کشور‌های عضو این پیمان را فعال کند بلکه می‌تواند قدرت چانه زنی ما در معاملات بین المللی با کشور‌هایی که عضو این پیمان نیستند را نیز بالا ببرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان داشت: در حال حاضر ما با عضویت در این پیمان به غربی‌ها و اروپایی‌ها این پیام را می‌دهیم که ما تمام تخم مرغ‌هایمان را در سبد ارتباط با غربی‌ها نگذاشته ایم و دیگر مثل گذشته نیست که برای کسب امتیاز‌های جزئی در برجام، حاضر به دادن امتیاز‌های بزرگتری به کشور‌های چهار بعلاوه یک باشیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در حال حاضر اگر براساس توافق برجام تحریم‌ها برداشته نشود و تحریم‌ها را لغو نکنند دیگر ما نیاز به تعامل و ارتباط با کشور‌های غربی نداریم و می‌توانیم از طریق کشور‌های عضو پیمان شانگ‌های مشکلات و معضلات خود را برطرف کنیم.

۱۴۰۰/۶/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...