نسخه چاپی

محمدحسین رجبی دوانی مطرح كرد:

پیاده‌روی اربعین زمینه‌ساز دولت مهدوی

عکس خبري -پياده‌روي اربعين زمينه‌ساز دولت مهدوي

چند سالی است كه پیاده‌روی اربعین حسینی به میزبانی شیعیان عراقی برگزار می‌شود كه مبنای انسجام و اتحاد اجتماع حسینی است این اتحاد برگرفته از بركات عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی موجب پیوند خوردن قلوب و دل‌های مردم حق باور جهان در نهایت موجب زمینه‌سازی دولت مهدوی در عصر ظهور خواهد شد.

دکتر محمدحسین رجبی دوانی؛ مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام در خصوص فلسفه اربعین حسینی در طول تاریخ شیعه و در تمدن اسلامی گفت: تاریخچه تمدن عظیم اسلامی از چنان عظمت و جلوه‌ای برخوردار است که تمام تمدن‌های غربی و کفر گذشته را در خود ذوب کرده است، اربعین حسینی نیز به‌عنوان جزئی از تاریخ بزرگ اسلام نمادی از خداجویی، حق‌طلبی و تقرب به‌سوی بارگاه الهی و پذیرش سختی‌ها و رنج‌ها برای دست یافتن آرمان‌های بزرگ اسلامی بستری برای حمایت از مظلومان جهان است.

وی حماسه اربعین حسینی را در راستای تمدن نوین اسلامی دانست که همگان را مقهور عظمت خود کرده و تصریح کرد: چند سالی است که پیاده‌روی اربعین حسینی به میزبانی شیعیان عراقی برگزار می‌شود که مبنای انسجام و اتحاد اجتماع حسینی است این اتحاد برگرفته از برکات عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی موجب پیوند خوردن قلوب و دل‌های مردم حق باور جهان در نهایت موجب زمینه‌سازی دولت مهدوی در عصر ظهور خواهد شد.

رجبی دوانی با نگاهی به واقعه تاریخی اربعین تأکید کرد: وقتی مصیبتی بر فردی وارد می‌شود بعد از گذشت چهل روز داغ آن مصیبت سرد می‌شود درصورتی‌که مصیبت امام حسین(ع) نه‌تنها سرد نمی‌شود بلكه بیشتر از روز عاشورا هیجان ایجاد می‌كند.

این استاد برجسته تاریخ تشیع در پایان پیام جهانی پیاده‌روی اربعین را ایجاد یک خبر بزرگ سیاسی برشمرد که سیلی از جمعیت در آن شرکت می‌کنند.

۱۴۰۰/۷/۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...