نسخه چاپی

آیا ویتامین B6 به برچسب هشدار مصرف نیاز دارد؟

عکس خبري - آيا ويتامين B6 به برچسب هشدار مصرف نياز دارد؟

به گفته مدیرعامل آزمایشگاه تحقیقاتی قراردادی بزرگ در شمال كالیفرنیا، ویتامین B6 كه به طور گسترده ای به عنوان مكمل مصرف می شود ، باید دارای برچسب هشداردهنده مصرف در مورد مشكلات احتمالی عصبی باشد.

به گزارش نما، دوزهای بالای 10 میلی گرم باید از پذیرش بدون نسخه به وضعیت پذیرش نسخه پزشک تبدیل شوند بنابراین باید در دستورالعمل های صنعتی جدیدی در مورد دوزهای بالای ویتامین B6 بدون نسخه، تنظیم شود، به دلیل وجود خطرات ناشی از سموم شدید که باعث بی حسی و سوزن سوزن شدن دست و پا می شود.

این دارو ممکن است در صورت استفاده زیاد یا به مدت طولانی خطرناک باشد. در صورت احساس سوزن سوزن شدن، سوزش یا بی حسی، مصرف این دارو را متوقف کنید و در اسرع وقت به پزشک خود مراجعه کنید. B6 یک ویتامین است که حدود 30 درصد از مردم از آن استفاده می کنند.

سازندگان مکمل B6 را برای سلامت قلب، سیستم ایمنی سالم و سیستم عصبی سالم توسعه می دهند.

ویتامین B6 ، یک ویتامین محلول در آب، همچنین در غذاهایی مانند مرغ، ماهی، سیب زمینی، موز و غلات غنی شده یافت می شود.

این ویتامین به رشد طبیعی مغز کمک می کند و سیستم عصبی و سیستم ایمنی بدن را سالم نگه می دارد.

بسته به سن و جنس، بزرگسالان به 1.2 تا 2.0 میلی گرم در روز نیاز دارند. بیشترین مقدار برای زنان باردار یا شیرده توصیه می شود. دو فنجان نخود 2.2 میلی گرم ویتامین دارند. سینه مرغ 3 اونسی 0.5 میلی گرم دارد.

کمبود ویتامین B6 در افراد مبتلا به بیماری کلیوی یا خود ایمنی، در افرادی که در جذب مواد مغذی از غذاها مشکل دارند یا در افرادی که به الکل وابستگی دارند، بیشتر است.

ویتامینش B6 ، زمانی که برای پیشگیری از بیماری های قلبی و عروق استفاده می شد، این خطرات را کاهش نمی داد بلکه این ویتامین می تواند به درمان بیماری صبحگاهی در دوران بارداری، نوعی کم خونی ژنتیکی و شاید سندرم پیش از قاعدگی (PMS) کمک کند.

ویتامین B6 در عملکردهای متعدد بدن نقش دارد و می تواند با خیال راحت از غذاها و مکمل های غذایی این ویتامین را به دست آورد.

میزان قابل قبول دریافت ویتامین B6 بر اساس خطر نوروپاتی حسی در بزرگسالان 100 میلی گرم است؛ با این حال ، تحقیقات نشان می دهد که نوروپاتی حسی معمولاً در دوزهای بسیار بالاتر ایجاد می شود.

باید افراد را تشویق کنیم که در مورد میزان مصرف آن با پزشک خود صحبت کنند. ویتامین B6 برای سلامت آنها مناسب است.

منبع: بهداشت نیوز

۱۴۰۰/۷/۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...