نسخه چاپی

برنامه ضد مهاجرتی رقیب راست‌گرای ماكرون در انتخابات

عکس خبري -برنامه ضد مهاجرتي رقيب راست‌گراي ماکرون در انتخابات

رئیس حزب راست‌گرای افراطی فرانسه می‌گوید در صورت پیروز شدن در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده، برنامه ضد مهاجرتی و اعمال محدودیت بر پناهجویان را اجرایی می‌كند.


به گزارش نما، «مارین لوپن» رئیس حزب راست افراطی «جبهه ملی» در فرانسه شامگاه دوشنبه (به وقت محلی) گفت اگر در انتخابات ۲۰۲۲ به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، برای تشدید محدودیت‌های مهاجرتی به این کشور همه‌پرسی برگزار می‌کند.


لوپن در مصاحبه با شبکه ۲ تلویزیون فرانسه توضیح داد این همه‌پرسی، معیارهای سختی را برای ورود به خاک فرانسه و کسب ملیت فرانسوی و همچنین ارائه اولویت دسترسی شهروندان فرانسوی به مسکن اجتماعی، شغل و مزایای تامین اجتماعی ارائه می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» به نقل از این مصاحبه، لوپن، که در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه آوریل سال آینده کاندیدای حزب خود خواهد بود، اظهار داشت: «در همه‌پرسی، پیش‌نویس کامل لایحه‌ای ارائه می‌شود که هدف آن تشدید قوانین مهاجرتی است».

همه‌پرسی طبق قانون اساسی فرانسه مجاز است اما به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرد. آخرین همه‌پرسی مهم در این کشور سال ۲۰۰۵ انجام شد که در آن فرانسوی‌ها با تصویب یکی از قوانین اتحادیه اروپا در کشورشان مخالفت کردند.

لوپن در حالی به پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده امیدوار است که او در سال ۲۰۱۷ توانست به دور دوم انتخابات برود اما از «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور کنونی فرانسه، که بیش از ۶۶درصد آرا را به دست آورد، شکست خورد.

به نوشته رویترز، ماکرون هنوز اعلام نکرده که مجدداً در انتخابات شرکت نامزد می‌شود یا خیر، اما نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که او و لوپن دو نامزد احتمالی برای راهیابی به دور دوم هستند و ماکرون به عنوان برنده نهایی پیش‌بینی می‌شود.

این در حالیا ست که در دولت ماکرون نیز سیاست‌های ضد مهاجرتی به کار گرفته شد و نیروهای پلیس بارها به منظور تخلیه اردوگاه‌های موقت مهاجران در مرکز شهر پاریس که به گفته آنها به طور غیرقانونی فضای شهر را اشغال کرده بود، به استفاده از گاز اشک‌آور و قوه قهریه متوسل شدند.

بعد از اقدامات خشن پلیس فرانسه علیه مهاجران و افراد بی‌خانمان و پخش تصاویر آن، صدها معترض فرانسوی در یکی از میدان اصلی پاریس تجمع کردند و خواستار استعفای وزیر کشور شدند.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۷/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...