نسخه چاپی

عدم مشاركت نیروهای لبنانی در گفت‌وگوی ملی

روزنامه لبنانی الاخبار اعلام كرد كه حزب المستقبل و نیروهای لبنانی همچنان بر مواضع خود در عدم شركت در گفت‌وگوهای ملی اصرار دارند.

به گزارش نما به نقل از فارس، منابع مطلع در جریان المستقبل به روزنامه الاخبار لبنان گفتند که این جریان در نشست گفت‌وگوهای ملی که قرار است بنا به دعوت میشل سلیمان رئیس جمور لبنان در روز هفتم ماه آینده میلادی در بیروت برگزار شود، شرکت نخواهد کرد.

حزب نیروهای لبنانی نیز همچنان بر مواضع پیشین خود در عدم حضور در نشست گفت‌وگوهای ملی تاکید دارد.

میشل سلیمان سه شنبه گذشته نیز در سخنرانی خود به مناسبت سالروز ولادت حضرت عیسی مسیح (ع ) با تأکید بر تشکیل میز گفت‌وگوهای ملی در لبنان در آینده‌ای نزدیک، همه گروه‌ها و احزاب سیاسی لبنان را به حضور در این گفت‌وگو برای بررسی و حل مشکلات کشور و بحث پیرامون موضوع استراتژی دفاعی دعوت کرد.

سلیمان با اشاره به مخالفت جریان چهارده مارس این کشور با از سرگیری گفت‌وگوهای ملی لبنان گفت: این جریان اگر با از سرگیری این گفتگو برای حل مشکلات لبنان مخالف است؛ لااقل جایگزینی برای آن ارایه دهند.

جریان غربگرای 14 مارس لبنان طی ماه‌های اخیر به علت کنار گذاشته شدن از قدرت، در راه برگزاری نشست‌های گفت‌وگوی ملی لبنان مانع تراشی می‌کند.

این جریان در نشست‌های قبلی گفت‌وگوهای ملی این کشور بر کنار گذشتن سلاح مقاومت تاکید کرده بود، اما دولت و ملت لبنان این سلاح را برای مقابله با حملات و تهدیدهای رژیم صهیونیستی ضروری می دانند.

۱۳۹۱/۱۰/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...