نسخه چاپی

سقوط جنگنده تركیه در سوریه

وكیل مدافع خانواده‌های دو خلبان كشته شده جنگنده ساقط شده ارتش تركیه در سوریه با تاكید بر احتمال مداخله سرویس اطلاعاتی تركیه در این سانحه علیه دولت آنكارا اقامه دعوی كرد

به گزارش نمابه نقل از فارس، در پی سرنگونی یک فروند جنگنده F۴ نیروی هوایی ترکیه در تاریخ ۲۲ ژوئن ۲۰۱۲ توسط سیستم دفاع هوایی سوریه و کشته شدن دو خلبان این جنگنده، محمد کاتار وکیل مدافع خانواده های خلبانان مذکور علیه دولت آنکارا به دلیل اهمال کاری و تعمد اقامه دعوی کرد.

کاتار در گفت ,گو با خبرنگاران گفت: در ظاهر به نظر می رسد که دولت سوریه به ناحق این جنگنده را ساقط کرده ولی متعاقب این حادثه و انتشار برخی اخبار و گمانه زنی ها در مورد نحوه سرنگونی این جنگنده حاکی از غیرمنطقی بودن این ادعاست و مطرح شدن برخی عناصر و عوامل غیرمنطقی و مشکوک نیز نشان می دهد که سرنگون سازی این جنگنده توسط سیستم دفاع هوایی سوریه اقدامی ناحق نبوده و تعمدی از سوی دولت ترکیه در کار بوده است.

وی گفت: اظهارات مقامات آنکارا بعد از این حادثه به هیچ عنوان قانع کننده نبوده و تضاد بسیاری در این اظهارات به چشم خورده، کما اینکه هنوز هم معلوم نشده این جنگنده به چه منظوری پرواز کرده و چه ماموریتی را دنبال می کرده است.

وی افزود: بنا به یک ادعا گفته می‌شود سرویس اطلاعاتی ترکیه موسوم به میت و فرماندهی نیروی هوایی ارتش ترکیه در حال تست سیستم دفاع هوایی جدیدی و یک رادار سیار بوده و پرواز جنگنده مذکور هم در همین چارچوب صورت گرفته است.

کاتار تصریح کرد که اداره سیگنال سرویس اطلاعاتی ترکیه به منظور توسعه قابلیت گردآوری اطلاعات الکترونیکی سیستمی به نام Elint را طراحی کرده و برای تست آن نیاز به پرواز یک جنگنده بوده و جنگنده F۴ حامل دو خلبان کشته شده نیز در همین راستا به پرواز درآمده است.

وی تاکید کرد که این جنگنده به اصرار سرویس اطلاعاتی ترکیه در ارتفاع خیلی پایین پرواز کرده و به همین دلیل مورد هدف سیستم دفاع هوایی سوریه قرار گرفته است

۱۳۹۱/۱۰/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...