نسخه چاپی

۲ دهه حضور آمریكا در افغانستان و عراق و تاثیر آن بر مسلمانان

عکس خبري -? دهه حضور آمريکا در افغانستان و عراق و تاثير آن بر مسلمانان

آمریكا از ۲۰ سال پیش تاكنون به اسم جنگ با تروریسم پس از حوادث ۱۱ سپتامبر، مسلمانان و غیر نظامیان بسیاری را در جنگ‌های خود به قتل رسانده است.


به گزارش نما، در حالی که جهان تلاش می‌کند تا ترازنامه ۲۰ سال جنگ آمریکا را تنظیم کند، سوالی از سوی برخی افراد مطرح می‌شود: آیا زندگی مسلمانان برای آمریکا اهمیت دارد؟ این سوال را می‌توان با توجه به خسارات سنگینی که مبارزات نظامی تحت مدیریت آمریکا تقریباً در همه جا بر مسلمانان وارد کرده است، بررسی کرد.

به گزارش «واشنگتن پست»، در افغانستان، جایی که طولانی‌ترین جنگ آمریکا اکنون به شکست قابل پیش بینی رسید و در مناطق همسایه مانند پاکستان، بیش از ۷۱ هزار غیرنظامی کشته شده‎اند.

در عراق، از زمان حمله آمریکا به این کشور، بیش از ۲۰۰ هزار غیرنظامی بر اثر خشونت‌های مستقیم جنگ جان خود را از دست داده‎اند.

در سوریه، عملیات آمریکا صدها نفر را از آغاز جنگ در این کشور به قتل رسانده است.

حملات هواپیماهای بدون سرنشین و دیگر عملیات‌ نظامی آمریکا در پاکستان، سومالی و یمن، جان هزاران غیرنظامی را گرفته است.

این اعداد احتمالاً به دلیل مشکل جمع آوری داده‌های جامع در مناطق جنگی که آمریکا آن‌ها را نادیده گرفته یا پنهان کرده است، کمتر از اعداد و ارقام واقعی است.

از ۱۱ سپتامبر تاکنون، دولت آمریکا به طور مداوم از قانون برای فعال کردن، عملیاتی کردن و توجیه خشونت‌هایی که علیه مسلمانان در داخل و خارج از آمریکا اعمال کرده است، استفاده می‌کند.

دولت آمریکا از حقوق بین الملل برای حمایت از حمله خود به عراق در سال ۲۰۰۳ استفاده کرد.

آمریکا ادعا می‌کرد که سلاح‌های کشتار جمعی در عراق وجود دارد، که البته هرگز پیدا نشد.

وکلای دولتی همچنین منطق حقوقی را ارائه کردند تا استدلال کنند که قانون اساسی، رفتار آمریکا را فراتر از مرزهای این کشور محدود نمی‌کند و اعدام بدون قضاوت مسلمان در خارج از آمریکا و حبس نامحدود آن‌ها بدون روند عادلانه ضد مسلمان در گوانتانامو و بگرام و شکنجه آن‌ها را مشروعیت می‌بخشد.

اسلام ستیزی، به عنوان یک ایدئولوژی رایج در آمریکا، نقش مهمی را در این رفتارها علیه مسلمانان ایفا کرده و به راحتی عملکرد انواع سیستم‌های سرکوبگر آمریکا علیه مسلمانان را تسهیل کرده است.

برای شمار زیادی از مسلمانان و مردم در جهان، پیام جنگ ۲۰ سال گذشته آمریکا روشن است: از نظر آمریکا حقوق مسلمانان قابل چشم پوشی است.
منبع: میزان

۱۴۰۰/۷/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...