نسخه چاپی

بیماران و محرومان، در پناه امام رضا (ع)

عکس خبري -بيماران و محرومان، در پناه امام رضا (ع)

كانون‌های خدمت رضوی در سراسر كشور با مشاركت خادم یاران و یاوران رضوی، در دوره مقابله با موج پنجم كرونا خدماتی به ارزش بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال در ۳۱ استان كشور ارائه كردند.


به گزارش نما به نقل از آستان نیوز، آستان قدس رضوی در طول ۱۸ ماه کرونایی کشور، خدمات گسترده‌ای به بیماران، نیازمندان و مستضعفان ارائه کرده که بخش قابل توجهی از آن به همت بنیاد کرامت رضوی، پای کار آمدن کانون‌های خدمت در استان‌ها و مشارکت خادم یاران و یاوران رضوی محقق شده است.

این بنیاد با همراهی خادمیارن رضوی در اقصی نقاط کشور تلاش کرده باری از روی دوش مردم و کادر درمانی بردارد و به لطف حضرت رضا (ع) در این مسیر موفق بوده است.

در موج پنجم کرونا نیز خادمیاران رضوی خدمات گسترده‌ای در سراسر کشور ارائه کردند؛ از تهیه و توزیع ماسک و کپسول اکسیژن و پرداخت هزینه دارو و درمان بیماران گرفته تا توزیع بسته‌های معیشتی و رفع نیازهای اقتصادی مستمندان.

بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال مشارکت در موج پنجم

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی با ارائه گزارشی از روند خدمت‌رسانی کانون‌های خدمت رضوی در سراسر کشور گفت: همزمان با شدت گرفتن موج پنجم کرونا، بنیاد کرامت رضوی برای کمک‌رسانی به اقشار آسیب‌دیده از این بیماری و حمایت از کادر درمان کشور، اقدامات گسترده‌ای را از طریق کانون‌های خدمت رضوی در استان‌ها ساماندهی کرد.

محمدحسین استادآقا افزود: در این مدت، خدمات متنوعی برای مقابله با موج بیماری در ۳۱ استان کشور ارائه شد و با همراهی خادمیاران رضوی و مشارکت اقشار مختلف مردم در این حرکت مؤمنانه، خدماتی به ارزش بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال ارائه شد.

وی ادادمه داد: تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی به ارزش افزون بر ۱۳۷ میلیارد ریال، طبخ و توزیع غذای گرم به میزان ۱۱۶ میلیارد ریال و نیز انجام قربانی و توزیع گوشت تازه به ارزش بیش از ۴۲ میلیارد ریال بین نیازمندان استان‌های مختلف کشور در موج پنجم صورت گرفت.

اهدای ۲۸۴۶ تجهیزات بیمارستانی و ۱۱۲۴ کپسول اکسیژن

مهدی رضوی کیا مدیر مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی در استان‌ها هم جزئیات خدمات ارائه شده را تشریح کرد و گفت: تهیه ۲ هزار و ۸۴۶ دستگاه ملزومات بیمارستانی به ارزش افزون بر ۳۹ میلیارد ریال، تهیه و توزیع یک هزار و ۱۲۴ عدد کپسول اکسیژن به میزان بیش از ۴۳ میلیارد ریال، توزیع یک میلیون و ۳۰۷ هزار عدد ماسک به ارزش بیش از ۵ میلیارد ریال، توزیع ۱۶۶ هزار و ۶۳۷ لیترمواد ضدعفونی به ارزش ۴۱ میلیارد ریال و راه‌اندازی ۴۲ کارگاه تولید ماسک، از جمله اقدامات بهداشتی و درمانی بنیاد کرامت رضور در موج پنجم کرونا بوده است.

پوشش هزینه درمان ۲۴۷۶ بیمار و ویزیت رایگان ۱۷ هزار نفر

رضوی کیا افزود: همچنین با طرح پوشش هزینه‌های درمانی محرومین، این خدمت ارزشمند به ۲ هزار و ۴۷۶ بیمار و به ارزش بیش از ۲ میلیارد ریال ارائه شد. علاوه بر آن، ۱۷ هزار و ۳۳۱ ویزیت رایگان به میزان افزون بر ۵ میلیارد ریال، پرداخت اجاره خانه معوق بیماران کرونایی به ارزش بیش از ۳ میلیارد ریال و نیز جمع‌آوری نذورات درمانی به میزان بیش از ۲ میلیارد ریال انجام شد.

همکاری ۴۴۰ گروه جهادی با بنیاد کرامت رضوی

وی تعداد گروه‌های جهادی فعال در طرح‎های حمایتی بنیاد کرامت رضوی در مناطق کم برخوردار کشور را ۴۴۰ گروه اعلام کرد و افزود: اجرای طرح «آقا حساب کردند» نیز در موج پنجم کرونا استمرار یافت و تسویه بدهی نیازمندان به فروشگاه‌های محل زندگی، پرداخت بدهی قبوض و همچنین تامین اجاره خانه معوق محرومان در این مدت صورت پذیرفت که در مجموع شامل بیش از ۶ میلیارد ریال در این حوزه‌ها هزینه شد.

همکاری ۲۵۹۹ خادمیار با کادر درمان

مدیر مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی در استان‌ها، در رابطه با حمایت‌های صورت گرفته از کادر درمان نیز گفت: در طول موج پنجم کرونا از ۶۱۴ نفر از کادر درمان فعال در مراکز درمانی و بیمارستانی سطح کشور با اهدای هدایایی به ارزش ۳۰۷ میلیون ریال تقدیر شد. همچنین در این مدت، ۲ هزار و ۵۹۹ خادمیار رضوی در فرآیند خدمت‌رسانی به بیماران، همراه و همکار کادر درمان بودند. ضمن آنکه ۲۷۶ خادمیاران رضوی، در یکی از سخت‌ترین کارهای این مدت یعنی غسل دادن فوت شدگان کرونا، همکاری داشتند.

۱۴۰۰/۷/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...